آموزش های آزاد

آموزش های آزاد

چهارشنبه, ۱۸ مهر, ۱۳۹۷

معرفی

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در راستای فراگیری و افزایش توانائی ­های تخصصی- کاربردی اساتید معارف اسلامی و دانشجویان مدرسی معارف اسلامی و با عنایت به محدودیت ظرفیت­ های موجود در سیستم رسمی آموزش (ضرورت ایجاد و توسعه جریان های متنوع آموزشی در دانشگاه) و بر اساس آئین نامه دوره های آموزشی دانشگاه معارف اسلامی و وزارت متبوع در قالب دوره های آموزشی مختلف و با استفاده از جدیدترین روش های آموزشی،بهره مندی از اساتید با تجربه،پرسنل آزموده و ارائه خدمات آموزشی مبتنی بر متد های آموزشی جدید فعالیت خود را شروع کرده است.

تفاهم نامه با مراکز و موسسات:

مرکز آموزش­ های آزاد و مجازی جهت گسترش فعالیت ­های خود از همان شروع کار خود، با برخی سازمان ها، موسسات و مراکز خصوصی معرفی دانشجوی بورسیه، تولید محتوای دروس، ارائه الکترونیکی دروس، برگزاری دوره های ضمن خدمت برای مدیران و کارکنان ارتباط برقرار کرده است و طی آن شرایط مناسبی را برای جویندگان علوم دینی فراهم کرده است.

دوره های آموزشی:

الف-دوره های رسمی

(همراه با مدرک رسمی مورد تائید دانشگاه معارف اسلامی و وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری)

۱-مدرسی آشنایی با منابع اسلامی

۲-مدرسی انقلاب اسلامی

۳-مدرسی تاریخ و تمدن اسلامی

۴-مدرسی مبانی نظری اسلام

۵-مدرسی اخلاق و تربیت اسلامی

ب- دوره کارشناسی ارشد

۱-مدرسی آشنایی با منابع اسلامی

۲-مدرسی انقلاب اسلامی

۳-مدرسی تاریخ و تمدن اسلامی

۴-مدرسی مبانی نظری اسلام

۵-مدرسی اخلاق و تربیت اسلامی

۶-مشاوره و تربیت اسلامی

۷-مدیریت امور فرهنگی

۸-تبلیغ دین

(برای طلاب حوزه های علمیه):از طریق کنکور سراسری و آزمون اختصاصی.

 

ب- دوره های آزاد:

علاوه بر دوره های رسمی،علاقمندان معارف اسلامی،می توانند در دوره های آزاد ارائه شده نیز شرکت نمایند.

دوره های آزاد از طریق پایگاه اینترنتی مرکز در دسترس عموم قرار می­گیرد.ارائه این دوره ها در قالب دوره های ضمن خدمت برای مدیریان و کارکنان فرصت مناسبی است برای مراکز و سازمان های دولتی و غیر دولتی جهت دانش افزایی سیاسی ،انقلابی و بصیریت بخشی برای آنها.

 

ج-دوره آمادگی آزمون کارشناسی ارشد.

توسعه بین المللی :

آموزش معارف اسلامی به صورت الکترونیکی به مشتاقان در همه جهان و به زبان های زنده از جمله برنامه های پیش روی مرکز آموزش آزاد است. از همین رو مرکز بر اساس تولید دروس به زبان های دیگر از جمله :عربی،انگلیسی و …… را در دستور کار خود قرار داده تا دامنه فراگیران معارف اسلامی نیز به همین تناسب افزایش یابد.

دوره های کوتاه مدت برای فارس زبانان خارج از کشور نیز یکی دیگر از فعالیتهای توسعه بین المللی دانشگاه معارف اسلامی است.