افزایش همکاری­ های دانشگاه معارف اسلامی و خبرگزاری رسا

افزایش همکاری­ های دانشگاه معارف اسلامی و خبرگزاری رسا

شنبه, ۹ آذر, ۱۳۹۸

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن پناهی آزاد، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی، سید سعیدروحانی، مدیریت امور پژوهشی و تدوین متون درسی و محمود باقری رئیس مرکز فناوری دانشگاه معارف اسلامی، ظهر پنجشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۸ از بخش های مختلف خبرگزاری رسا بازدید کردند و از فعالیت­ های این خبرگزاری مطلع شدند.

حجت الاسلام پناهی آزاد با اشاره به فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی، گفت: وظیفه اصلی این دانشگاه تولید معارف انقلاب اسلامی و پیگیری رهنمودهای رهبر انقلاب در عرصه بین الملل است.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی بیان کرد: فلسفه تشکیل نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه ها این بود که مبانی و ابعاد و مؤلفه های انقلاب برای دانشجویان پنهان نماند، لازمه این کار تربیت استاد و تدوین متون است که این وظیفه برعهده دانشگاه معارف اسلامی قرار گرفته است.

وی به اهمیت اطلاع رسانی و جریان سازی خبری در عرصه معارف و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از جنبه های اطلاع رسانی به روز، دقیق و مؤثر خبررسانی درباره فعالیت های دانشگاه معارف اسلامی در بدنه حوزه و جامعه است؛ از این رو در پی آن هستیم که در این زمینه از همکاری خبرگزاری رسا در زمینه اطلاع رسانی بهره مند شویم.

حجت الاسلام پناهی آزاد با بیان اینکه این دو نهاد در عرصه رهنمودهای رهبر انقلاب و آرمان های مشترک گام می دارند، ابراز کرذ: مناسب است که زمینه های همکارهای مشترک علمی و تخصصی در زمینه های مختلف میان دانشگاه معارف و خبرگزاری رسا برقرار شود.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در ادامه گفت: باید این دونهاد به الگوی مشترک در زمینه‌های جلسات رونمایی، معرفی و نقد کتاب و مقالات، معرفی فعالیت‌های استادان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مشترک دست پیدا کنند.

در ادامه، جناب آقای روحانی، مدیر پژوهش و تدوین متون دانشگاه معارف اسلامی گفت: معاونت پژوهش دانشگاه معارف اسلامی از سال ۷۵ فعالیت‌های پژوهشی خود را آغاز کرده و تاکنون ۳۰۰ عنوان کتاب درسی و کمک درسی با گرایش‌های مختلف به چاپ رسانده و همچنین این دانشگاه دارای پنج فصلنامه علمی ـ پژوهشی است.

همچنین در این نشست مشترک، برخی دبیران بخش‌های مختلف خبرگزاری فعالیت‌های خبرگزاری رسا تشریح کردند و بر ایجاد بستری مناسب برای افزایش همکاری و تعامل میان این دو نهاد تأکید شد.

منبع خبر: معاونت پژوهشی