برگزاری چهل و چهارمین جلسه تفسیر نهج البلاغه توسط استاد مجد فقیهی

برگزاری چهل و چهارمین جلسه تفسیر نهج البلاغه توسط استاد مجد فقیهی

چهارشنبه, ۱۶ آبان, ۱۳۹۷

تفسیر نهج البلاغه توسط استاد مجد فقیهی روز سه شنبه ۱۵ آبان ۹۷ در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.

استاد مجد فقیهی در آستانه رحلت نبی مکرم اسلام (ص) با استناد به کلمات امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه به بیان ویژگی های شخصیتی پیامبر اسلام (ص) پرداختند.

استاد مجد فقیهی گفتند خداوند در قرآن می فرماید: «وَ یَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا  قُلْ کَفَى بِاللَّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ» (رعد آیه ۴۳)

آنها که کافر شدند می‌گویند: «تو پیامبر نیستی!» بگو: «کافی است که خداوند، و کسی که علم کتاب (و آگاهی بر قرآن) نزد اوست، میان من و شما گواه باشند!»

عبدالله بن عجلان از امام باقر (ع) روایت کند که: از امام باقر (ع) درباره این آیه سؤال کردم، فرمود: درباره على بن ابى‌طالب و ائمه بعد از او نازل شده که علم الکتاب در نزد آنان بوده است.

استاد بیان کردند: امیرالمومنین (ع) شخصیتی است که علم کتاب نزد اوست و از کودکی تا آخرین لحظات عمر پیامبر (ص) با ایشان قرین بودند.

حضرت در خطبه ۷۲ در توصیف ویژگی های شخصیتی پیامبر اسلام (ص) می فرماید:

فَهُوَ أَمِینُکَ الْمَأْمُونُ وَ خَازِنُ عِلْمِکَ الْمَخْزُونِ وَ شَهِیدُکَ یَوْمَ الدِّینِ وَ بَعِیثُکَ بِالْحَقِّ وَ رَسُولُکَ إِلَى الْخَلْقِ‏

بار خدایا، محمد امین درستکار وحى توست، گنجور علم توست و در روز جزا از سوى تو شاهد و گواه است. از سوى تو به رسالت مبعوث شده و فرستاده توست بر آفریدگان تو.

برای دریافت صوت اینجا کلیک کنید.

منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی