نشست ریاست دانشگاه با مدیران

نشست ریاست دانشگاه با مدیران

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۷

نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاکری با مدیران دانشگاه معارف اسلامی روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۹۷ برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاکری ضمن تبریک سال ۹۷ و حلول ماه شعبان و اعیاد این ماه شریف، از زحمات سال گذشته مدیران تقدیر کردند.

ایشان فرمودند: سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی است ما در مجموعه خود باید تلاش کنیم که به این دستور العمل مقام معظم رهبری به عنوان یک دستور العملِ شرعی توجه داشته باشیم. ما در شرایط تحریم به سر می بریم دشمن در تلاش است تا از جهت اقتصادی کشور را دچار چالش کند. بهترین راه برای برون رفت از این مشکل حمایت از کالاهای داخلی است اینکه ما تو لید داخلی داشته باشیم اما نیازهای خود را از کشورهای دیگر تامین کنیم قابل قبول نیست لذا مدیران جهت تامین نیازهای دانشگاه، خود را ملزم کنند که از کالای ایرانی استفاده نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاکری توصیه هایی به مدیران دانشگاه داشتند که در ادامه به محورهای مباحث اشاره می شود:

۱- سال گذشته از جهت بوجه ای سال نسبتاً خوبی بود ما در سال گذشته همه بودجه تخصیص یافته را دریافت کردیم، دیون ما از سال ۹۳ و ۹۴ و قسمتی از دیون ۹۵ تسویه شده است ولی دیونی از سال ۹۵ و ۹۶ باقیمانده است.

۲-در بعضی از بخش های دانشگاه، فضای کار جدی نیست لذا مدیران به زیر مجموعه خود نظارت دقیق داشته باشند و به زیر مجموعه خود یادآوری کنند که در ازای دریافت بیت المال باید دلسوزانه کار کرد، وجدان اخلاقی اقتضا می کند که جهت خدمت رسانی تلاش جدی داشته باشیم. در سال گذشته کارمندان نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند باید مدیران در معرفی کارمند نمونه دقت لازم را بنمایند و شاخصه های کارمند نمونه رعایت شود. متقابلا به کارمندی که کم کاری می کند باید تذکر داده شود.

۳- سیاست صرفه جویی که در سال گذشته بود همچنان ادامه دارد مدیران در صورت نیاز به اضافه کاری کارمندان، آنان را معرفی کنند.

۴- سازمان برنامه و بودجه دانشگاه ها را ملزم کرده تا ۳۰ درصد از هزینه ها را از درآمد های اختصاصی، تامین کنند بر همین اساس مرکز آموزش های آزاد با مدیریت دکتر میر محمدی در دانشگاه راه اندازی شد لذا مدیران بخش های مختلف به ویژه مدیران بخش های آموزشی و پژوهشی جهت به ثمر نشستن قراردادهای مرکز آموزش های آزاد، همکاری های لازم را انجام دهند.

۵- پیشنهاد راه اندازی صندوق برای حمایت از دانشجویانی که دچار مشکلات مالی هستند.