نشست مشترک اعضای هئیت رئیسه دانشگاه معارف اسلامی با اساتید و برخی رؤسای دانشکده‌های دانشگاه کوفه

نشست مشترک اعضای هئیت رئیسه دانشگاه معارف اسلامی با اساتید و برخی رؤسای دانشکده‌های دانشگاه کوفه

یکشنبه, ۱۴ مهر, ۱۳۹۸

در این نشست رئیس دانشگاه معارف اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاکری ضمن خوش‌آمدگویی به اساتید و برخی رؤسای دانشکده‌های کوفه به قرابت و همدلی دو ملت ایران و عراق که پس از سقوط صدام به‌وجود آمده و نیز ظرفیت بسیاری که برای گسترش ارتباطات بین عموم مردم، حوزه‌های علمیه، به‌ویژه دانشگاه‌های دو کشور فراهم آمده است،‌ اشاره نمودند. و در ادامه ظرفیت‌های دو دانشگاه جامع کوفه و دانشگاه معارف اسلامی برای همکاری‌های علمی را تبیین کردند و همچنین پیشنهاد کردند تا برای پیش‌همایش هزار و چهارصدمین سال شهادت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) دو نشست برگزار شود یکی در دانشگاه معارف اسلامی و دیگری در دانشگاه کوفه و علاوه‌برآن در آینده با بررسی توانمندی‌های دو طرف تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه کوفه درباره همکاری‌های بیشتر نهایی و به امضا برسد.

در این نشست دکتر عباس الفحام رئیس دانشکده علوم تربیتی ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه معارف اسلامی، به ظرفیت‌های خوب دانشگاه کوفه برای همکاری با دانشگاه معارف اسلامی اشاره کردند و در ضمن با اشاره به همایش بین‌المللی زبان عربی که در دانشگاه کوفه برگزار می‌شود از رئیس دانشگاه و اساتید و دانشجویان دانشگاه برای شرکت در این همایش دعوت کردند و دکتر حسن الفیاض نیز درباره همایش امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) و اینکه پیش‌نشستی با همکاری دانشگاه معارف اسلامی و دانشگاه کوفه برگزار گردد، مطالبی را ارائه نمودند. و دکتر میثم رئیس دانشکده علوم پایه تربیت اسلامی و دکتر سلیم از دانشکده فقه نیز مطالبی را درباره زمینه‌های همکاری دو دانشگاه ارائه کردند.

معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارجینی ضمن دعوت از اساتید و دانشجویان جهت ارائه مقالات علمی طبق سرفصل‌های پیوست، زمینه همکاری و مساعدت دانشگاه را در این خصوص اعلام نمودند.

منبع خبر: روابط عمومی