Thesis_info



جزئیات پایان نامه انتخابی شماره 120

توجه: دریافت فایل الکترونیکی پایان نامه ها فقط برای افراد دارای مجوز قابل دسترس می باشد.

عنوان پایان نامه:

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی

نویسنده: حسنعلی شاکر اردکانی
استاد راهنما: حسین ارجینی -
استاد مشاور: محمد مهدی باباپور گل افشانی -
استاد داور: محمداسمعیل خدادادی تیرکلائی -
مقطع: کارشناسی ارشد
گرایش: انقلاب اسلامی
تاریخ دفاع: 25/11/1394
چکیده:

چکيده:
با پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 دستاوردهاي اين حرکت بزرگ نمايان مي شد هرچند که اصلي ترين و بنيادي ترين دستاورد انقلاب ايجاد حکومت اسلامي بود اما تغييرات در ساختار حکومت خلاصه نمي شد آنچه در نگاه رهبر انقلاب بسيار مهم بود تغيير و تحول در هويت و فرهنگ مردم ايران بود.
در جهت حفظ و حراست از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به فرمان حضرت امام (ره) شوراي عالي انقلاب فرهنگي شکل گرفت.
انقلاب اسلامي دستاوردهاي فراواني در حوزه علمي از جمله پيشرفت هايي در حوزه پزشکي و نانو و . . . داشته است و شوراي عالي انقلاب فرهنگي با طراحي نقشه جامع علمي کشور، بازبيني کردن کتاب هاي دانشگاهي و تلاش براي اسلامي کردن آن و شکل دادن نهادهايي مانند جهاد دانشگاهي و . . . تلاش نموده است از دستاوردهاي علمي انقلاب اسلامي حراست نمايد.
همچنين در حفظ و حراست از دستاوردهاي فرهنگي و اجتماعي انقلاب نظير استقلال، آزادي و مشارکت زنان . . . شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعاليت هايي را مانند پيوست فرهنگي، مهندسي فرهنگي، تشکيل شوراي عالي زنان و شوراي فرهنگ عمومي . . . انجام داده است.
اما اشکالات ساختاري و پرداختن به موضوعات فرعي و عدم حضور فعال اعضاء، و موارد ديگر از کارايي مناسب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حفظ و حمايت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي کاسته است.
واژگان کليدي: انقلاب، فرهنگ، انقلاب فرهنگي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دستاوردهاي انقلاب