Thesis_info



جزئیات پایان نامه انتخابی شماره 32

توجه: دریافت فایل الکترونیکی پایان نامه ها فقط برای افراد دارای مجوز قابل دسترس می باشد.

عنوان پایان نامه:

مبانی انسان شناختی مدیریت فرهنگی در قرآن

نویسنده: عباسعلی امامی نیا
استاد راهنما: سید حسین ساجد -
استاد مشاور: رضا ابروش -
استاد داور: جعفر رحمانی -
مقطع: کارشناسی ارشد
گرایش: مدیریت فرهنگی
تاریخ دفاع: 16/11/1396
چکیده:

چکیده
علم مدیریت، یکی از علوم سرنوشت ساز و تعیین کننده می‌باشد. چرا که موفقیت در این علم باعث موفقیت در مدیریت بوده و نتیجه آن موفقیت در امور علمی و عملی دیگر خواهد شد. به ویژه فرهنگ که مانند هوایی که تنفس می‌کنیم، اهمیت دارد. و از طرفی مبانی هر علمی در آن علم تأثیر گذار خواهد بود. و علم مدیریت نیز از این امر استثناء نیست. بطوریکه مبانی صحیح اصول و وظایف صحیحی برای مدیر و سازمان تعریف کرده و مبانی غلط یا ناقص، اصولی غلط یا ناقص. و از طرفی دیگر منبع بدست آوردن مبانی نیز متفاوت است که بهترین آنها قرآن است که متصل به وحی بوده و محکم‌ترین منبع به شمار می‌رود.
بنابراین یکی از مسائل بسیار مهم که مناسب است مورد پژوهش قرار گیرد، مبانی مدیریت فرهنگی از نگاه قرآن است که در این نوشتار به این هستیم که «مبانی انسان شناختی مدیریت فرهنگی در قرآن چیست؟»
در این نوشتار با استفاده از فیش برداری‌های صورت گرفته از قرآن، و روش توصیفی تحلیلی، به دنبال مبانی مذکور می‌باشیم. که با توجه به کار انجام شده و استفاده از مدل مفهومی «ارتباط انسان با خود، خدا، دیگران و محیط» ـ که معمولا در بحث‌های اخلاقی استفاده می‌شود ـ 14 مبنای اصلی یافت گردید. مبانی مذکور عبارتند از: 1. توجه به آفرینش و ابعاد و اختیار انسان، اطاعت، معنویت، کسب قدرت، جواز مدیریت انسان، ترجیح منافع جمعی بر فردی، عدالت و انصاف، خالقیت و مالکیت خدا، امکان، اجازه و ... .
واژگان کلیدی
انسان‌شناسی، مدیریت فرهنگی، مبانی انسان‌شناسی قرآنی، ارتباطات انسان.