Thesis_info



جزئیات پایان نامه انتخابی شماره 533

توجه: دریافت فایل الکترونیکی پایان نامه ها فقط برای افراد دارای مجوز قابل دسترس می باشد.

عنوان پایان نامه:

روش های مواجهه با حملات رسانه ایی غرب علیه انقلاب اسلامی

نویسنده: سعید عبداللهی
استاد راهنما: کمال اکبری -
استاد مشاور: مصطفی ملکوتیان -
استاد داور: محمداسمعیل خدادادی تیرکلائی -
مقطع: کارشناسی ارشد
گرایش: انقلاب اسلامی
تاریخ دفاع: 14/11/1394
چکیده:

چکيده
انقلاب اسلامي ايران توانست در کمتر از نيم قرن حکومتي پايه‌ريزي کند که در دو بعد سخت‌افزاري و نرم‌افزاري به عنوان يک رقيب قدرتمند براي غرب و يک الگوي موفق در منطقه غرب آسيا براي کشورهاي در حال توسعه تبديل شود که اين قدرت نوظهور زنگ خطر بزرگي براي سرشت استعماري و ماهيت تمدني دنياي غرب است.
براي غرب ثابت شده است اساسي‌ترين راه مقابله به يک کشور مستقلِ انقلاب که با ايدئولوژي مقاومت در برابر منافع مستکبران جهان قد علم کرده است ؛ انهدام باورها و ارزش‌هاي حاکم بر آن جامعه است زيرا به تجربه ثابت شده است که ديگر روش‌هاي مواجهه با اين انقلاب به رشد بيشتر و خودشکوفايي و رويش دروني اقتدار آن منتهي مي‌شود.
جمهوري اسلامي ايران در طول نزديک به 4 دهه از حيات خودتوانسته است در مواجهه با حملاتي چون ترور دولتمردان، بلوکه کردن دارايي‌ها، کودتاي نظامي، جنگ تحميلي هشت ساله و همزمان با آن تحريم فروش سلاح، تحريم‌هاي ظالمانه اقتصادي و حتي عدم پرداخت پول فروش نفت به ايران (حتي تا زمان فعلي)؛ مقاومت نموده و مسير تعالي و پيشرفت تمدني خود را ادامه دهد.
امپراطوري مسلح به رسانه غرب در تلاش است تا بوسيله مهمترين سلاح در جنگ نرم اين نظام نوظهور را به زانو در آورد و در اين رويارويي از هيچ اقدامي فروگذار نکرده است.
اين تحقيق در پي يافتن روش‌هاي مواجهه با حملات رسانه‌اي غرب عليه انقلاب اسلامي است و نگارنده تلاش کرده است تا با بيان نقاط افتراق تمدني هر دو سوي اين مواجهه و معرفي شيوه‌هاي رسانه‌اي جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي و نقاط آسيب پذير، روش‌هايي عملي براي مقاومت در مقابل اين حملات و نحوه تقويت مواضع و اصول انقلاب اسلامي را بيان کند.
واژگان کليدي
جنگ نرم، سواد رسانه‌اي، عمليات رواني، غرب، انقلاب اسلامي.