باحضور وزیر علوم برگزار گردید؛ گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات

باحضور وزیر علوم برگزار گردید؛ گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات

دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، به مناسبت گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات، نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری سراسرکشور با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
دکتر منصور غلامی، دراین نشست که به‌صورت مجازی و با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: روابط‌عمومی گوش و زبان دستگاه است. هم می‌شنود و هم بیان می‌کند. در واقع این گوش و زبان، شنیدن و بیان کردن، از دو طرف بین دستگاه و عامه جامعه و بالعکس می‌تواند باشد. بنابراین در یک دستگاه و سازمان به جایگاه روابط عمومی به‌عنوان گوش و زبان دستگاه باید توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه روابط عمومی آموزش عالی ظرفیت کمی ایجاد شده ولی از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده نمی‌شود، گفت: روابط‌عمومی‌ها در ایران، دیر به روابط‌عمومی واقعی تبدیل شدند. اما امروز باید به دور از فضای سنتی گذشته، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، کارآمدی و تأثیرگذاری خود را اثبات کنند.
وزیر علوم ادامه داد: سلایق مدیریتی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نباید در جایگاه روابط‌عمومی اثرگذار باشد.
وی با اشاره به انتظاراتی که از روابط عمومی دارد، گفت: روابط عمومی باید نقاط قوت دستگاه و سازمان متبوع خود را به بهترین نحو بیان کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: وبسایت هر دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی یا فناوری، پنجره و تابلو معرفی آن مجموعه به بیرون است که باید محتوای آن توسط روابط عمومی و با حساسیت مورد پیگیری قرار بگیرد. غفلت از محتوای وبسایت به هر دلیلی، یک ابزار بزرگ و مهم را از دست دانشگاه خارج می‌کند.
وی در پایان سخنان خود گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مستمر برای کارکنان روابط عمومی موجب رشد و شکوفایی استعدادهای آنان خواهد شد. نوآروی، خلاقیت و توجه به فناوری‌های روز و آینده‌‌پژوهی و پیش‌بینی تحولات آینده نکاتی است که روابط عمومی‌ها باید مورد توجه قرار دهند.

منبع خبر: روابط عمومی