برگزاری افتتاحیه و جلسه توجیهی منتخبین شورای انجمن‌های علمی ـ دانشجویی

برگزاری افتتاحیه و جلسه توجیهی منتخبین شورای انجمن‌های علمی ـ دانشجویی

سه شنبه, ۱۷ آبان, ۱۴۰۱

افتتاحیه و جلسه توجیهی منتخبین شورای انجمن‌های علمی ـ دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی، در روز دوشنبه مورخ ۱۶ آبان‌ماه با حضور هیئت رئیسه و استادان مشاور انجمن‌های علمی ـ دانشجویی در سالن امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که پس از انتخابات و تشکیل دوره جدید انجمن‌ها برگزار می‌شد، حجت‌الاسلام دکتر جدیری مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه معارف اسلامی مطالبی را درباره اهداف، جایگاه، کارکردها و برنامه‌های انجمن‌های علمی ـ دانشجویی ارائه و خواسته‌های مدیریت امور دانشجویی از انجمن‌ها را به ایشان خاطر نشان کردند.
دکتر جدیری اولین وظیفه انجمن‌ها را انتخاب دبیر انجمن و تعامل مثبت با مشاورین و مدیریت عنوان کردند و خواستار ارتباط علمی انجمن‌ها با سایر مراکز علمی و ثبت و ضبط تمامی فعالیت‌های انجمن‌ها شدند.
مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه معارف اسلامی در پایان صحبت‌های خود گزارشی تفصیلی از نحوه، روند و اطلاعات آماری هشتمین انتخابات شورای انجمن‌های علمی ـ دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی ارائه نمودند.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاکری ریاست دانشگاه معارف اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار حضوری با انجمن‌ها پس از دوره کرونا و تبریک به منتخبین هشتمین دوره شورای انجمن‌های علمی ـ دانشجویی دانشگاه، تحقق این انجمن‌ها را یکی از بهترین فعالیت‌های دانشگاه معارف اسلامی معرفی نمودند.
ایشان دانشگاه معارف اسلامی را دانشگاهی مهم با رسالت‌ها، جایگاه و مسئولیت‌های مهم خواندند و این دانشگاه را دانشگاهی راهبردی در نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی کردند و تکفل بیش از ۱۰ درصد دروس دانشگاهی توسط این دانشگاه و حضور پررنگ دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را دلیلی بر ادعای خود دانستند.
دکتر شاکری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ایجاد فضای جدید مطرح شده در دانشگاه‌ها، یکی از علل پیش‌آمدن این شرایط را عدم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه معارف اسلامی در سایر دانشگاه‌ها و درصد پایین جذب هیئت علمی در رشته‌های گروه معارف معرفی کردند. ایشان اعضای گروه معارف دانشگاه‌ها را خط مقدم انقلاب در فضای دانشگاه خواندند و پایین بودن آمار جذب این گروه را از عوامل ایجاد شرایط خاص بوجود آمده خواندند.
ریاست دانشگاه معارف اسلامی، انجمن‌های علمی ـ دانشجویی دانشگاه را بازوی توانمند دانشگاه در عرصه‌های آموزشی و مهارتی دانستند و به همین جهت از مدیریت امور دانشجویی خواستار زمان بیشتر برای استفاده و تعامل بیشتر بین انجمن‌ها و دانشگاه شدند.
پایان‌بخش این نشست بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های منتخبین دانشجویان در انجمن‌های علمی ـ دانشجویی بود و نمایندگان هر یک از انجمن‌ها نقطه‌نظرات خود را در خصوص بخش‌های مختلف دانشگاه در حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه بیان نمودند.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی