برگزاری مراسم جشن مبعث پیامبر اکرم(ص)

برگزاری مراسم جشن مبعث پیامبر اکرم(ص)

چهارشنبه, ۱۱ اسفند, ۱۴۰۰

به‌مناسبت عید مبعث پیامبر اکرم(ص) مراسم جشنی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جدیری در روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ در نمازخانه دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
دکتر جدیری در ابتدا ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) بیان داشتند: وقتی منابع روایی و مخصوصاً مفاتیح را مطالعه می‌کنیم، در می‌یابیم که برای شب و روز مبعث اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده‌اند. اهمیتی که از اعمال مخصوص این شب نیز دریافت می‌شود. یکی از اعمال این شب که بسیار سفارش شده است، زیارت امیرالمؤمنین (ع) است و این نشان از معیت و همراهی امیرالمؤمنین با پیامبر اکرم(ص) است.
عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه به بیان برخی از اهداف مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) پرداختند و بیان کردند: طبق آیه شریفه: «وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّهٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» نحل/۳۶، مهمترین هدف بعثت؛ خداپرستی و اجتناب از طاغوت است.
ایشان در ادامه و در بیان دومین هدف بعثت بیان داشتند: بحث تعلیم کتاب، هدف دیگر مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) است و خداوند در سه جا این نکته را بیان می‌فرمایند. «هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ» جمعه/۲
دکتر جدیری در بخش پایانی صحبتهایشان گفتند: خداوند در خصوص تبعیت از پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» اعراف/۱۵۷ یعنی تبعیت کنید از نوری که همراه با این وارد شده است و این تبعیت باعث رستگاری است.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی