تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی به دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها (طرح شهید احدی) در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰

تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی به دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها (طرح شهید احدی) در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰

شنبه, ۲۹ خرداد, ۱۴۰۰

بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی»، تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها به منظور ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰، اعطا می‌کند. مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است:
۱. دانش‌آموختگان دورۀ کارشناسی‌ارشد / دکتری حرفه‌ای مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
یادآوری۱: دانشجویان دورۀ کارشناسی‌ارشد / دکتری حرفه‌ای مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که حداکثر تا پایان شهریور‌ماه ۱۴۰۰، دوره کارشناسی‌ارشد / دکتری حرفه‌ای را با موفقیت به پایان برسانند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

۲. متقاضیان استفاده از طرح شهید احدی، از تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ تا ۲ تیر ۱۴۰۰ فرصت دارند، اطلاعات خود را به‌طور کامل در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان بارگذاری کنند.
۳. متقاضیان باید دست‌کم۲۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و دست‌کم ۲۵۰ امتیاز از مجموع فعالیت‌های علمی ، پژوهشی ، فناورانه و فرهنگی مندرج درجدول شیوه‌نامه (کلیک کنید) کسب کرده باشند. کارگروه تخصصی با توجه به ظرفیت موجود، پس از ارزیابی‌های کیفی، برگزیدگان را مشخص می‌کند.
یادآوری ۲: دانش‌آموختگان، بر اساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی در زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
یادآوری ۳: بر اساس مقررات وزارت بهداشت، پذیرش برگزیدگان، صرفاً در رشته‌هایی غیر از زیرمجموعه‌های پزشکی ، دندان‌پزشکی و داروسازی انجام می‌شود و متقاضیان لازم است در آزمون ورودی به مقطع دکتری تخصصی شرکت کنند و ۹۰ درصد نمرۀ حد نصاب را کسب نمایند.

 

۴. برگزیدگان، برای انجام مصاحبه، به دانشگاه‌ها / پژوهشگاه‌های مدنظر آنان معرفی می‌شوند.
۵. دانش‌آموختگان، برای بهره‌مندی از این تسهیلات، باید اطلاعات خود (شامل مشخصات فردی و سوابق آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی) را در سامانه اطلاعاتی بنیاد (کلیک کنید) بارگذاری یا به‌روزرسانی نمایند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ ۲ تیر ۱۴۰۰ گزینه «ذخیره» را در بخش «ثبت درخواست ‌دانش‌آموختگان برتر» / «طرح شهید احدی» سامانه انتخاب کنند.
یادآوری ۴: چنانچه در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را به بنیاد ارائه نموده است، علاوه بر محرومیت از تسهیلات این شیوه‌نامه، از سایر تسهیلات بنیاد، محروم و عدم صداقت وی به مراجع ذی‌ربط اعلام می‌شود و حق پیگیری موضوع به صورت حقوقی نیز برای بنیاد محفوظ خواهد بود.

 

۶. پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. شایان ذکر است ثبت اطلاعات،‌ بررسی پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانه مذکور و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
یادآوری ۵: بنیاد، پس از بررسی‌های لازم، برگزیدگان را به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های (حداکثر پنج مورد) مدنظر برگزیدگان معرفی می‌کند و پذیرش نهایی برگزیدگان، بر عهده دانشگاه / پژوهشگاه است.
یادآوری ۶: برگزیدگان، تا شروع سال تحصیلی بلافاصله پس از برگزیدگی فرصت دارند از یکی از دانشگاه‌ها / پژوهشگاه‌ها پذیرش دریافت کنند و در غیر این صورت، تسهیلات مذکور، منتفی می‌شود.

منبع خبر: معاونت آموزشی