ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱

ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱

دوشنبه, ۲ آبان, ۱۴۰۱

صندوق رفاه دانشجویی ـ وابسته به وزارت علوم ـ امسال نیز مانند سال‌های گذشته اقدام به پرداخت وام دانشجویی با عناوین کمک هزینه‌های تحصیلی، مسکن، ضروری، شهریه و… می‌نماید. دانشجویان در تمامی مقاطع می‌توانند در نیمسال اول و دوم نسبت به ثبت‌نام برای وام دانشجویی اقدام کنند.
زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ حداکثر تا روز چهارشنبه تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ می‌باشد.
متقاضیان محترم بایستی حداکثر تا تاریخ فوق نسبت به تشکیل پرونده و یا در صورت داشتن پرونده نسبت به ثبت درخواست وام و ارسال مدارک لازم، اقدام نمایند.
بدیهی است تاریخ فوق فعلاً نهایی بوده و در صورت تمدید مجدد از سوی صندوق رفاه دانشجویان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

چند تذکر مهم
ـ با توجه به محدودیت اعتبارات و امکان‌سنجی میزان مبالغ وام پرداختی، مرحله اول تأیید نهایی لیست‌های درخواست وام حداکثر تا تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ می‌باشد.
لذا دانشجویانی که نیاز مبرم به تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان دارند، حتماً تا تاریخ فوق نسبت به تشکیل پرونده و ثبت درخواست وام اقدام نمایند.
بدیهی است به درخواست‌های بعد از تاریخ فوق در صورت وجود اعتبار رسیدگی خواهد شد.
همچنین تا تاریخ فوق (۱۸ آبان ۱۴۰۱) در صورت وجود متقاضی بیشتر از ظرفیت اعتبار تخصیص یافته، رسیدگی به درخواست‌ها بر اساس اولویت‌های ابلاغی صندوق رفاه دانشجویان و یا دانشگاه خواهد بود که به اطلاع دانشجویان متقاضی خواهد رسید.
ـ طبق اعلام صندوق رفاه دانشجویان، ثبت‌نام وام ضروری از روز شنبه تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.
ـ سقف وام دریافتی برای هر یک نفر ضامن معرفی شده حداکثر ۳۰ میلیون تومان می‌باشد، لذا قبل از اقدام به ثبت‌نام وام، حتما نسبت به بررسی مجموع مبالغ دریافتی از طریق پرتال دانشجویی صندوق رفاه اقدام نموده و در صورت تکمیل بودن سقف وام دریافتی (۳۰ میلیون تومان) نسبت به معرفی ضامن جدید طبق اطلاعیه اقدام نمایید.
بدیهی در صورت تکمیل بودن سقف وام دریافتی، امکان تأیید وام درخواستی مقدور نمی‌باشد.
ـ وام ودیعه مسکن متأهلی به صورت متمرکز از طرف صندوق رفاه دانشجویان پرداخت خواهد شد. لذا دانشجویان متقاضی این نوع وام لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل پرونده و درخواست وام اقدام نمایند تا دچار مشکل کمبود اعتبار در روزهای پایانی ثبت‌نام وام نباشند.
ـ تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ به منزله آخرین روز امکان ثبت‌نام وام در سامانه دانشجویی صندوق رفاه می‌باشد. بدیهی است تا تاریخ فوق، در صورت وجود اعتبار، وام‌های درخواستی قابل پرداخت می‌باشد.

۱. خلاصه شرایط عمومی و آموزشی برای دریافت وام دانشجویی: (دریافت فایل)
۲. نحوه ثبت‌نام و ثبت درخواست در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان: (دریافت فایل)

پورتال دانشجویی صندوق رفاه:  https://bp.swf.ir

 

۳. انواع وام‌های دانشجویی و توضیحات شرایط کلی وام‌ها: (دریافت فایل)
۴. شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی، ضامنین، سند تعهد و مدارک مورد نیاز:

۴ ـ ۱. شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی: (دریافت فایل)
۴ ـ ۲. شرایط ضامنین: (دریافت فایل)
۴ ـ ۳. مدارک مورد نیاز ضامنین جهت ارائه به دانشگاه: (فایل پیوست شماره ۱۱)

نمونه فرم کسر از حقوق
(شایان ذکر است اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در سال تحصیلی جاری الزامی نمی‌باشد.)

 

۴ ـ ۴. راه کار پیشنهادی حل مشکل ضامن ساکن در غیر محل سکونت دانشجو

۵. مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده: (دانلود فایل)

دریافت فرم مشخصات

 

دریافت فرم سند تعهد

(حتماً از قسمت متعهدله ثبت شود)

 

۶. بازپرداخت وام‌ها:

۱. پایان دوره دریافت وام دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۴ نیمسال و دکتری ناپیوسته ۸ نیمسال است.
۲. پایان دوره دریافت وام دانشجویانی که مطابق قوانین در اولین نیمسال اضافی وام دریافت کرده‌اند، یک نیمسال تحصیلی اضافه می‌گردد.
۳. باز پرداخت وام تحصیلی، ویژه دکتری، ضروری، شهریه: دانشجو ملزم می‌باشد حداکثر ۹ ماه پس از پایان دوره دریافت وام (کارشناسی‌ارشد ترم ۴ و دکتری ترم ۸) با مراجعه به امور دانشجویی و پرداخت ۱۰ درصد مجموع وام‌ها، نسبت به تقسیط آن اقدام نماید.
۴. باز پرداخت وام مسکن حداکثر ۹ ماه پس از پایان دوره دریافت وام (کارشناسی‌ارشد ترم ۴ و دکتری ترم ۸) به صورت یکجا و قبل از صدور دفترچه قسط سایر وام‌ها می‌باشد.
۵. آن دسته از دانشجویان و دانش‌آموختگانی که در زمان مقرر نسبت به تعیین وضعیت بدهی خود و دریافت دفترچه اقساط اقدام ننمایند، مجموع بدهی آنان به دین حال تبدیل شده و دانشجو ملزم به پرداخت یکجای کل بدهی خود می‌باشد.
۶. از کلیه وام‌ها از زمان دریافت وام تا شروع اولین سررسید بازپرداخت، ۴ درصد کارمزد به صورت روز شمار از وام‌های دانشجویی اخذ می‌گردد.
۷. حداقل مبلغ قسط دویست‌هزار تومان می‌باشد که این مبلغ می‌تواند هر سال با تشخیص رئیس صندوق افزایش یابد.
۸. مدت بازپرداخت، متناسب با میزان باقی‌مانده بدهی حداکثر تا ۵ سال (۶۰ قسط) می‌باشد.
۹. بهره‌مندان از وام‌های دانشجویی صندوق در صورتی که یک یا بیش از یک قسط معوق داشته باشند و یا در زمان تعیین شده نسبت به تعیین وضعیت بدهی و اخذ دفترچه اقساط اقدام ننمایند در فهرست بدهکاران بانک مرکزی قرار خواهند گرفت.
۱۰. در صورتی که بیش از ده قسط متوالی در پرداخت اقساط تأخیر ایجاد شود، کل بدهی (اعم از اصل، کارمزد و خسارات متعلقه) به دین حال تبدیل شده و باید به صورت یکجا در یک مرحله پرداخت گردد.
۱۱. صدور هرگونه تأییدیه و جواب استعلام‌های سازمان‌ها و گواهی فراغت از تحصیل با احراز عدم وجود اقساط معوق و بدهی صادر خواهد شد.
۱۲. تسلیم اصل مدرک تحصیلی (نه گواهی موقت) و ریز نمرات، بعد از پرداخت کل بدهی و انجام تعهدات قانونی دیگر امکان‌پذیر می‌باشد.
۱۳. دانشجویانی که بر اساس مقررات تحصیلی در مقطع تحصیلی پذیرش‌شده امکان ادامه تحصیل را نداشته باشند (انصراف و اخراج)، ملزم به تسویه کل بدهی به صورت یکجا به صندوق می‌باشند.
۱۴. دانش‌آموختگان فاقد بضاعت مالی که بدهی آنان به دین حال تبدیل شده است در صورت ارائه دلایل، مدارک و مستندات کافی مبنی بر عدم بضاعت مالی، به تشخیص رئیس صندوق مجموع بدهی آنان (اعم از اصل، کارمزد و خسارات متعلقه) حداکثر تا ۳۶ قسط متناسب با میزان بدهی قابل تقسیط مجدد است.
۱۵. در صورت قبولی دانش‌آموخته در مقطع بالاتر با توجه به شرایط دانشجو (مطابق ص ۱۵ آیین‌نامه) پرداخت اقساط و بدهی دفترچه تغییر خواهد کرد.
۱۶. جهت اطلاع از سایر شرایط خاص و ویژه بازپرداخت وام‌های دانشجویی می‌توانید به صفحات ۱۵ تا ۱۸ آیین‌نامه مراجعه نمایید.

 

۷. تذکرات کلی:

۱. قبل از درخواست وام حتماً نسبت به مطالعه قوانین صندوق رفاه (آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی) اقدام نمایید.

آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان

 

۲. تأیید دانشجو (ثبت‌نام اولیه یا مقطع تحصیلی جدید) پس از ارسال مدارک لازم، بخصوص فرم تعهد محضری امکان‌پذیر می‌باشد. لذا لازم است متقاضیان محترم پس از مطالعه کامل اطلاعیه وام، در اسرع وقت نسبت به تحویل فیزیکی مدارک به امور دانشجویی دانشگاه (طبقه سوم، اتاق ۳۱۵) اقدام نمایند.
۳. دانشگاه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت وام‌ها ندارد و کلیه وام‌ها در صورت تأمین اعتبار از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پرداخت می‌شود لذا تحویل مدارک جهت دریافت وام و یا تأیید درخواست به‌هیچ‌وجه به منزله پرداخت وام نخواهد بود.
۴. تسویه حساب با دانشگاه مقطع قبلی و بستن فایل متقاضی در سامانه صندوق رفاه دانشجویان به عهده خود دانشجو می‌باشد.
۵. شایان ذکر است اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در سال تحصیلی جاری الزامی نمی‌باشد.
۷. سقف وام پرداختی به شرح ذیل می‌باشد:

جدول نوع و مبلغ وام های دانشجویی

 

۹. جهت اطلاع از فرایند کامل پرداخت وام می‌توانید لینک پایین را مطالعه کنید.

فرآیند دریافت وام

 

۱۰. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد مراحل دریافت وام، از طریق کانال‌های ارتباطی زیر اقدام نمایید.
شماره تلفن تماس: ۰۲۵۳۲۱۱۰۶۱۰
ارسال پیام در پیام رسان ایتا:
شماره: ۰۹۹۰۲۳۵۱۵۸۸ (فقط ارسال پیام در پیام‌رسان ایتا)
آی‌دی‌ایتا: @stumaaref