جریان مقاومت راه‌کار پیروزی ملت فلسطین

جریان مقاومت راه‌کار پیروزی ملت فلسطین

شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۰

به مناسبت روز جهانی قدس، مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر ارجینی عضو هیات علمی دانشگاه معارف اسلامی، در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
این، جلسه به دلیل رعایت مسائل بهداشتی بدون حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار گردید.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارجینی سخنانشان را اینگونه آغاز کردند که حضرت امام(ره) برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و برای اینکه یک وحدت در جهان اسلام برای دفاع از این مردم مظلوم ایجاد کنند، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند.
ایشان درادامه گفتند در مسئله فلسطین از گذشته تا کنون دو نگاه و جریان وجود داشته و دارد:
جریان اول؛ جریان سازش است که تصور می کردند راه برون رفت از وضعیت موجود این مردم مظلوم و برای اینکه بتوانند تا حدودی منابع این مردم را حفظ کنند باید به دنبال سازش باشند و تصورشان بر این بود که اگر با قدرتهای سلطه‌گر و بزرگ کنار بیایند، آنها قطعا امتیازات زیادی از قبیل سرزمین، حاکمیت و … به این مردم مظلوم خواهند داد و نمی‌دانستند این قدرتهای سلطه‌گر به دنبال حذف اسلام و جریان مقاومت در منطقه هستند. این جریان و خط فکری تا به امروز نتوانسته هیچ منافعی را برای مردم مظلوم فلسطین فراهم کند.
جریان دوم؛ جریانی است که انقلاب و جمهوری اسلامی ایران آن را دنبال می کند و آن جریان مقاومت است.
عضو هیات علمی دانشگاه معارف اسلامی بیان داشت: همان نگاهی که حضرت امام (ره) مطرح کردند و فرمودند: راهی غیر از مقاومت در مقابل این رژیم جعلی و از بین بردن اسرائیل وجود ندارد. جریان مقاومت این نگاه و رویکرد را دارد که ما باید در میدان عمل با دشمن مواجه شویم و آنرا به عقب بنشانیم. مردان میدان عمل بودند که توانستند جریانی که آمده بود تا در منطقه بماند و فجایع بسیاری درست کند را از بین ببرد. افرادی مثل سردار سلیمانی و دیگر شهدایی که در وسط میدان ایستادند و کمک کردند جریان مقاومت زنده بماند و قطعا این جریان مقاومت آینده ی روشنی را برای مردم مظلوم فلسطین خواهد داشت.
ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بر اساس حقایقی که خداوند مقدر کرده است، قطعا مردم فلسطین پیروز هستند و دولت فلسطینی شکل خواهد گرفت و تردیدی نیست که خاورمیانه بزرگ، خاورمیانه اسلام خواهد بود.
دکتر ارجینی در پایان اظهار داشت: در یک مقطعی جریان مقاومت و مردم مظلوم فلسطین هیچگونه امکاناتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی را نداشت اما امروز این جریان بسیار مقاوم است و سلاح و مجموعه‌هایی را دارد که عملا اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیستی را تهدید می‌کند و امیدواریم جریان مقاومت با تلاشهایی که بزرگانی مثل سردار سلیمانی انجام دادند و منطقه را از وجود داعش پاکسازی کردند و آنها را از بین بردند، ان شاءالله به برکت خون شهدای مقاومت، فلسطین پیروز خواهد شد.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی