جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان کارشناسی‌‌ارشد ورودی مهر ۹۸ ؛ با حضور رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه معارف اسلامی

جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان کارشناسی‌‌ارشد ورودی مهر ۹۸ ؛ با حضور رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه معارف اسلامی

شنبه, ۱۹ تیر, ۱۴۰۰

جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان کارشناسی‌ارشد ورودی مهر ۹۸ (دانشجویان ترم چهارم تحصیلی) با حضور دانشجویان (به‌صورت حضوری و مجازی)، رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه معارف اسلامی در روز چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در محل سالن امام رضا علیه‌السلام دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای جلسه نمایندگان هر رشته به ترتیب جناب آقای محمد مهدی ولی‏زاده نماینده گروه اخلاق، جناب آقای سید قاسم الهی‌نیک نماینده گروه انقلاب، جناب آقای مصطفی ممبینی نماینده گروه تاریخ، جناب آقای هادی زنگنه نماینده گروه مبانی نظری، جناب آقای محمد صادق یاسینی‌فر نماینده گروه مدیریت فرهنگی و جناب آقای سیدمحمدمهدی موسوی نماینده گروه مشاوره به بیان پیشنهادات و انتقادات خود در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداختند. اهم مواردی که نمایندگان هر گروه ذکر نمودند به شرح ذیل می‌باشد:
حمایت فکری از دانشجویان مستعد و ارائه مشاوره در عرصه آموزشی ـ پژوهشی، به روزرسانی متون آموزشی، حضور به موقع اساتید در کلاس‌های آموزشی حضوری و مجازی، سنجش کیفیت عملکرد و تکالیف کلاسی، تغییر در سیاق آزمون دکترا برای سنجش علمی دانشجویان (مفهوم محور و دانش‌محور به‌جای منبع محور بودن)، تجدید نظر در سرفصل‌های برخی از دروس، برگزاری ترم تابستان، به‌روزرسانی منابع کتابخانه‌ای و افزایش ساعت کار کتابخانه، عدم ارتباط برخی از دروس با رشته مربوطه، ارتباط مستمر ریاست دانشگاه با دانشجویان، گسترش فعالیت سیاسی در حوزه معاونت فرهنگی، توجه به نحوه تدریس اساتید و تعامل با دانشجو، عدم تطبیق دروس ارائه شده با عناوین ثبت شده در کارنامه تحصیلی، تعطیلی دانشگاه در ایام خاص مثل محرم، رمضان و انتخابات و… .
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری از دانشجویان بابت حضور در جلسه و بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات قدردانی کرده و به برخی از موضوعات مطرح شده پاسخ دادند.
ایشان با بیان اینکه استراتژی دانشگاه، حرکت در مسیر تفکرات و دیدگاه امامین انقلاب است از احساسات و دیدگاه‌های انقلابی دانشجویان تقدیر کرد. ایشان یکی از حرکت‌های اصلاحی را تغییرات در اساسنامه دانشگاه عنوان کردن و گفتند: ما درصدد تغیرات در اساسنامه دانشگاه و پررنگ کردن دغدغه‌های امامین انقلاب در اساسنامه هستیم.
ایشان گفتند: دانشگاه پیگیر ایجاد رشته‌هایی است که از خواسته‌های مقام معظم رهبری است و هنوز در هیچ دانشگاهی عملیاتی نشده و ما بدنبال ایجاد این رشته‌ها در دانشگاه هستیم.
ریاست دانشگاه برخی از مشکلات مطرح شده از جانب دانشجویان را از ناحیه وزارت علوم دانستند و گفتند: کارهایی که دانشگاه برای رشته شدن گرایش‌ها باید انجام می‌داد به اتمام رسیده و سال گذشته در وزارت علوم تصویب شد که گرایش‌ها به رشته تبدیل شود ولی نهایی شدن این کار فرایندی دارد که در حال انجام است.
دکتر شاکری عنوان کردند: برای برقراری ارتباط دانشجویان با رئیس دانشگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند به صورت حضوری، نامه و تماس تلفنی با ریاست ارتباط بگیرند. ایشان یکی از راه‌های ارتباطی دانشجویان با مسئولین دانشگاه را ارتباط با انجمن‌های علمی عنوان کردند که دانشجویان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را از این طریق منتقل نمایند.
در ادامه جناب آقای دکتر میرمحمدی معاون آموزشی بیان داشت: دانشجویان می‌توانند نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را بصورت کتبی و یا شفاهی از طریق فضای مجازی به بخش آموزش منتقل نمایند تا اقدامات لازم جهت بررسی و تغییرات مسائل آموزشی صورت گیرد.
در پایان جلسه جناب آقای دکتر پناهی آزاد معاون پژوهشی به تعدادی از سوالات و انتقادات پاسخ دادند و گفتند: دانشگاه در حال رایزنی جهت دریافت امتیاز نشریه در حوزه حدیثی است، همچنین در بخش موضوعات پایان‌نامه‌ها، باید در راستای اهداف دانشگاه، از جمله موضوعاتی که در حوزه فضای مجازی و سمت و سوی آن در جهت ارزش انقلاب، توسعه ادبیات ایثار و شهادت و ماموریت‌های نهاد باشد مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی