عوامل و دلایل موجده و مبقیه رژیم صهیونیستی و شرایط زوال و نابودی آن

عوامل و دلایل موجده و مبقیه رژیم صهیونیستی و شرایط زوال و نابودی آن

شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۰

همزمان با سالروز قدس شریف، دکتر سیاهپوش عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی مطالبی را پیرامون «عوامل و دلایل موجده و مبقیه رژیم صهیونیستی و شرایط زوال و نابودی آن» اظهار داشتنند که در ادامه به بیان آن می‌پردازیم.
ایشان آوردند: در خصوص رژیم صهیونیستی و اهمیت توجه و تمرکز دائم و لاینقطع به موجودیت و عملکرد این رژیم از جهات مختلف می تواند مورد مداقه قرار گیرد. بنده در این مجال کوتاه به نکاتی در این خصوص می پردازم.
پایه‌های شکل گیری رژیم صهیونیستی چند چیز است: ظلم، نفاق، تجاوز و تعدی و تزویر و تدلیس. بنیانگذاران این رژیم قبل از هرچیز به فریبکاری و دروغگویی تمسک کردند. انگلیس مکار با این ادعا که «ما دنبال سرزمینی بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین هستیم». با این گزاره شیطانی راه را برای سلطه بر فلسطین باز کردند. در قدم بعدی با ترور و تجاوز و تعدی موجودیت خود را محقق و تثبیت کردند. رژیم صهیونیستی بدون اتکا به ظلم، ترور و وحشت و آدمکشی نمی توانست شکل بگیرید.
عامل دیگر شکل گیری و استمرار حیات رژیم صهیونیستی، درندگی، ترور و خونریزی است. این رژیم هر جا لازم ببیند به زور و ترور و تجاوز متوسل می شود و از اظهار و اعلان آن ابایی ندارد. در اینجا خوب است به بیان دقیق رهبر انقلاب در خصوص ماهیت رژیم توجه کنیم. برخی تلاش می کنند اسرائیل را یک کشور مثل سایر کشور جا بزنند که دارای ملتی است با هویت مشخص با حق حیات. رهبر معظم انقلاب معتقدند
مردم و دولت رژیم صهیونیستی ماهیتی شرورانه دارند . به نظر ایشان «از اوّلى که آنها آمدند، با همین جنایتها و شدّت عملها شروع کردند و تا امروز هم آن را ادامه دادند؛ تا وقتى هم باشند، وجود آنها جز شرّ و فساد، چیزى به وجود نخواهد آورد». به نظر ایشان اشغالگرى، توسعه‌طلبى و سبعیتى که امروز اسرائیل از خود نشان مى‌دهد، از ابتدا براى اهل بصیرت و دلسوزان جوامع اسلامى قابل پیش‌بینى بود. از ابتداى شکل‌گیرى اسرائیل، این رژیم غاصب و دروغین، همواره به حقوق مسلّم فلسطینیان تجاوز کرده و بعضى از حکومتهاى غربى – بخصوص امریکا – آن را توجیه و حمایت کرده‌اند و مجامع بین‌المللى هم با توجیه اقدامات این رژیم، سعى کرده‌اند به هویّت آن و تجاوزاتش مشروعیت بخشند. اما این رژیم هیچ پایبندی به اصول انسانى و قوانین بین‌المللى ندارد. خواهشم این است اهل فکر به این بیان دقیق و جامعه شناسانه رهبر انقلاب در خصوص ماهیت رژیم صهیونیستی توجه داشته باشند:

«یک نفر پیدا میشود درباره‌ى مردمى که در اسرائیل زندگى میکنند، اظهار نظرى میکند. البته این اظهار نظر، اظهار نظر غلطى است. اینى که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم! این حرف درستى نیست؛ حرف غیرمنطقى‌اى است. مگر مردم اسرائیل کى‌هایند؟ همان کسانى هستند که غصب خانه، غصب سرزمین، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسیله‌ى همین‌ها دارد انجام میگیرد. سیاهىِ لشگرِ عناصر صهیونیسم، همین‌هایند. نمیشود ملت مسلمان نسبت به افرادى که اینجور عامل دست دشمنان اساسى دنیاى اسلام هستند، بى‌تفاوت باشد. نه، ما با یهودى‌ها هیچ مشکلى نداریم، با مسیحى‌ها هیچ مشکلى نداریم، با اصحاب ادیان در دنیا هیچ مشکلى نداریم؛ اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا؛ مشکل داریم» (خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز هجدهم رمضان ۱۴۲۹ ۳۰/۰۶/۱۳۸۷)
همین عوامل موثر بر تشکیل این غده سرطانی نقش حیاطی در استمرار آن دارند. همچنانکه فریب و نفاق و تدلیس در شکل دهی به آن موثر بودند در گسترش دامنه آن و استمرار حیات آن نیز موثرند. تلاش برای شکل دهی به غولهای رسانه ای و تسلط کامل بر آن ابزار مهمی است که در این فرایند نقشی اساسی ایفا کرده است. شاید هیچ چیز به اندازه رسانه نتوانسته باشد در فریب افکار عمومی و کتمان حقایق مربوط به ماهیت و عملکرد رژیم صهیونیستی موثر بوده باشد. با همین ابزار جای مظلوم و ظالم و جلاد و شهید را عوض می کنند. منافقانه و مزورانه و بنام صلح، آزادی و حقوق بشر، هر نوع نا امنی، اسارت و حق کشی را دامن می زنند.
راه مقابله با این رژیم مقابله با عوامل ایجاد و ابقای آن است. روشنگری و افشاگری در خصوص ماهیت و عملکرد این رژیم یک ابزار اساسی و حیاتی است. روز قدس از این منظر نقشی اساسی و حیاتی دارد.
همینطور مقابله با منطق تجاوزگرانه و درندگی این رژیم. برای هر کدام از این موارد باید شرایطی فراهم شود مثل تقویت قدرت رسانه در جهان اسلام و اتحاد بین روشنفکران و مجاهدان مسلمان. همینطور تقویت بنیه های دفاعی و تجهیز به ابزار لازم مواجهه میدانی با این رژیم. تا مدتهای طولانی مبارزان فلسطینی خودشان را از این ابزار محروم کرده بودند حال یا به دلیل تزویر و یا خامی برخی رهبران یا هر دلیل دیگر. خوب است توجه کنیم در سالهای ابتدایی شکل گیری این رژیم مجاهدان فلسطینی بسیار قدرتمند به مقابله با ماموران رژیم می پرداختند اما در مقاطع بعدی به سنگ و کلوخ بسنده کردند تا پس از انقلاب اسلامی که حیاتی دوباره یافته و مجددا وارد جنگ واقعی و جدی شدند. شهید سلیمانی، سردار سرافراز سپاه اسلام در تسلیح و تجهیز مجاهدان فلسطینی بخصوص مردم غزه نقش اساسی و جدی داشت.
در هر صورت نابودی رژیم صهیونیستی مستلزم ابزار ولوزم فکری و میدانی است. مهمتر از همه اینها اتحاد و انسجام جهان اسلام در مواجهه با آن است. رژیم صهیونیستی بیشترین بهره را از تفرقه و تنازع در بین مسلمین برده است.
نکته آخری که لازم می بینم به آن اشاره کنم پیوند وثیق و ریشه ای بین بهائیان، وهابیها و صهیونیستها است. رگ حیات این سه جریان به هم پیوسته است و تضعیف هر کدام به تضعیف دیگری منجر می شود. به همین دلیل هم بهائیها و هم وهابیها برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی حداکثر تلاش و حمایت را انجام می دهند. همدستی و همسویی این جریانها در حمایت فکری و عملی از جریان داعش آخرین نمونه از این دست حمایت ها است. همینطور همسویی و همدستی صهیونیستها و سعودیها در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن.
انشاالله آینده از آن مردم فلسطین است و سرزمین پیامبران بزرگ الهی در آینده ای نه چندان دور به آغوش امت اسلام برخواهد گشت بعون الله تعالی.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی