مراسم گرامیداشت آغاز امامت حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف

مراسم گرامیداشت آغاز امامت حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف

یکشنبه, ۲۵ مهر, ۱۴۰۰

به‌مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، مراسمی روز شنبه ۲۴ مهرماه بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین جناب آقای صدوقی در نمازخانه دانشگاه برگزار گردید.
استاد مرکز تخصصی مهدویت بیان داشتند برای هویت یک شخص مراحلی در نظر گرفته شده که در بینش دینی ما از شهادتین شروع شده و بعد از طی مراحل ایمان، تقوا و قرب به رضوان الهی می‌رسد. این سلوکی که انسان دارد متأثر از یک فرهنگی است که به آن فرهنگ عشق می‌ورزد و با عشق به فرهنگ و باور است که التزام عملی بدست می‌آید.
ایشان در ادامه گفتند غالبا انسان‌ها با شخصیت بیرونی کاذب زندگی می‌کنند نه با شخصیت درونی. امام(ع) ماموریتشان این است که شخصیت درونی و خُلق ما را تغییر دهند. اگر خلق پیامبر اکرم(ص) به عنوان خلق حسن معرفی شده، از ماموریت های برجسته امام این است که زمینه‌های تحقق این خلق حسن را برای ما ایجاد کنند. لذا حیات طیبه‌ای که در قرآن مطرح شده مختص به آخرت نیست بلکه ظهورش هم در دنیا و هم در آخرت است و دلیل اینکه می‌گوییم حیات طیبه آثار دنیوی هم دارد، دعایی است که در زیارت عاشورا می‌خوانیم و آن دعای «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد ومماتی ممات محمد و آل محمد» است. این دعا حکایت از حیات طیبه دارد که مرتبه نازله آن در دنیا و مرتبه کامله‌اش در آخرت است.
مأموریت امام این است که زمینه تحقق این حیات را در زندگی ما جاری کند و این امر میسر نمی‌شود مگر از طریق تحول فرهنگی و این تحول فرهنگی به ممارست و تمرین نیاز دارد.
ایشان در بخش پایانی صحبت‌هایشان گفتند: شخصیتی که در عصر غیبت باید خودمان را با آن شخصیت انتظام‌بخشی کنیم، شخصیتی است به نام انسان منتظر. انسان منتظر کسی است که وظیفه دارد بر اساس مبانی اسلام نام محمدی(ص)، در جهت گسترش ظرفیت وجودی خودش و ارتقای سطح مقاومتش در مقابل حوادث واقعه (بحران‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و…) تلاش کند و کسی منتظر است که بر اساس آن مبانی، ضمن اینکه شرح صدر و مقاومت خودش را ارتقا می‌دهد، توانی در او ظهور کند که بتواند در هر موقعیتی که زندگی می‌کند بصورت مستمر در جهت اصلاح و ارتقای خودش و دیگران مبتنی بر رضایت حجت خدا، اقدامات شایسته را انجام دهد.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی