مراسم گرامی‌داشت شهدای مقاومت و یادبود شهدای سانحه هوایی

مراسم گرامی‌داشت شهدای مقاومت و یادبود شهدای سانحه هوایی

چهارشنبه, ۲ بهمن, ۱۳۹۸

مراسم گرامی‌داشت سردار بزرگ اسلام، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان و یادبود شهدای سانحه هوایی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه در روز سه­شنبه ۱ بهمن ماه ۹۸ بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

دکتر خسروپناه در شروع سخنان خود گفتند: حوادث ناگوار و سختی که بر مومنین وارد می­شود، ظاهرش سخت، دشوار و همراه با درد و رنج است اما آثار و برکاتی دارد.

ایشان با محور قرار دادن کلام مقام معظم رهبری که گفتند: شهید سلیمانی یک فرد نبود، یک مکتب بود، بیان داشت: شهید سلیمانی را نباید یک فرد ببینیم، بلکه باید یک مکتب و یک مدرسه ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفتند: مکتب سلیمانی سه مولفه دارد که هر کدام به تنهایی کفایت نمی­کند.

اولین مولفه این مکتب، ولایت مداری است؛ سردار سلیمانی در سخنانی بیان کردند: به خدا اگر می­خواهید عاقبت به خیر شوید از این حکیم فاصله نگیرید.

 دومین مولفه ساختار سازی است؛  یکی از علت های موفقیت سردار سلیمانی ساختار سازی بود، یکی از ساختارها، ایجاد گروههای مردمی بود.

سومین مولفه، تهذیب سازمانی است،  آنچه که عامل موفقیت و محبوبیت سردار سلیمانی شد تنها صلابت، شجاعت و قاطعیت ایشان نبود، بلکه عشق، محبت، اشک، تهجد، کثیرالبکاء بودن، نابود کردن نفس و انس فوق­العاده ایشان با قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بود که ایشان را به این مرحله یعنی موفقیت و محبوبیت رساند.

دکتر خسروپناه با استناد به جمله‌ ای از مقام معظم رهبری که فرمودند: دانشگاه با جامعه و نیازهای جامعه پیوند برقرار کند، گفتند: سردار سلیمانی و مجموعه سپاه قدس از بهترین نخبه های علمی دانشگاهی و حوزوی برای پیشبرد اهداف نظامی، فرهنگی، جنگ شناختی و جنگ سایبری و … استفاده می­نمود.

برای دریافت صوت اینجا کلیک کنید

منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی