گزارش همایش تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

گزارش همایش تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

سه شنبه, ۱ بهمن, ۱۳۹۸

«‌همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه» در روز دوشنبه مورخ ۲/۱۰/۹۸ با مشارکت فعال دانشگاه معارف اسلامی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

افتتاحیه همایش با سخنرانی امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و حجت الاسلام حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

پس از افتتاحیه شرکت کنندگان در پنج پنل تخصصی به ارائه مقالات پرداختند که حجت الاسلام دکتر منصوری مدیر گروه آموزشی معارف قرآن و حدیث دانشگاه ریاست پنل «جهاد، نیایش و معنویت» و دکتر کمالی مدیر گروه پژوهشی معارف قرآن و حدیث داوری مقالات ارائه شده در این پنل را بر عهده داشتند.

در نوبت عصر مقالات برتر هر یک از پنل‌های تخصصی در سالن اصلی همایش ارائه گردید و پس از آن هر یک از رؤساء نشست‌های تخصصی به تشریح وضعیت مقالات پنل مربوطه پرداختند.

در اختتامیه همایش آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در باب جایگاه دعا و صحیفه سجادیه و دعای ۲۷ آن، به ایراد سخن پرداختند.

در پایان مراسم با حضور آیت الله اعرافی، حجت الاسلام حسنی (رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش)، امیر سرتیپ دادرس (جانشین فرمانده کل ارتش)، سرتیپ ولیوند (فرمانده دانشگاه دافوس) از صاحبان مقالات برگزیده، مسئولان برگزاری همایش، رؤسای نشست‌ها و داوران همایش تقدیر شد. همچنین از مقاله «تبیین عوامل انگیزشی رزمندگان در انجام جهاد بر اساس دعای ۲۷ صحیفه سجادیه» اثر حجت الاسلام علیرضا شیرزاد دانشجوی دکتری قرآن و متون اسلامی دانشگاه به‌عنوان مقاله برتر تجلیل شد.

همچنین پایان‌نامه‌‌های نگارش‌یافته از سوی دانشجویان دانشگاه با موضوع صحیفه سجادیه در نمایشگاه همایش در معرض دید مهمانان و شرکت‌کنندگان در همایش قرار گرفت.

معاونت پژوهشی دانشگاه، بدین وسیله از همه استادان و دانشجویانی که با ارائه مقالات در همایش بر غنای علمی آن افزودند، تشکر می‌نماید و زحمات استاد مجدفقیهی به‌دلیل نظارت بر مقالات و حضور در پیش‌نشست همایش را ارج می‌نهد و از اعضای کمیته علمی همایش حجت الاسلام دکتر منصوری و دکتر اویسی و داور همایش جناب آقای دکتر کمالی که حضور فعالی در هر چه بهتر برگزار شدن همایش و اعتلای اهل بیت (علیهم السلام) داشته‌اند، سپاسگزاری می‌نماید.

منبع خبر: معاونت پژوهشی