Thesis_info



جزئیات پایان نامه انتخابی شماره 7

توجه: دریافت فایل الکترونیکی پایان نامه ها فقط برای افراد دارای مجوز قابل دسترس می باشد.

عنوان پایان نامه:

معیار های اخلاقی انتخاب شغل از دیدگاه قرآن و حدیث

نویسنده: محمد علیزاده ثانی
استاد راهنما: محمد تقی فعالی -
استاد مشاور: محمد کاوه نافچی -
استاد داور: محمد هدایتی -
مقطع: کارشناسی ارشد
گرایش: اخلاق اسلامی
تاریخ دفاع: 20/06/1396
چکیده:

چکیده
کار و شغل یکی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی انسان‌ها بوده و جامعه را به مرزهای توسعه یافتگی و ترقی نزدیک ساخته و باعث آبادانی و رشد آن سرزمین می‌شود. آنچه باعث اهمیت جایگاه زندگی شغلی هر انسانی می‌شود این است که چگونه شغلی مناسب انتخاب کنند که بتوانند در شکوفایی و رشد مادی و معنوی اجتماع خود، نقش آفرینی کنند تا به انسان‌های فرهیخته و سالم مبدل شوند. همه این‌ها تنها در شرایطی رخ می‌دهد که فرد، شغل مناسب خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند را با در نظر گرفتن ملاک‌هایی، برگزیند.
در پژوهش پیش رو، معیارهای اخلاقی از منظر قرآن و حدیث ارائه خواهد شد تا افراد جویای کار با استفاده از آن معیارها، شغل مورد نظر خود را برگزینند و ما دیگر شاهد ناهنجاری‌های شغلی فراوان در جامعه نباشیم. از جمله این معیارهای اخلاقی می‌توان به کسب و کار حلال، عزت نفس، کار مفید، اشتغال دائمی، کار در روز، توجه به نیازهای عمومی جامعه، توجه به شأن اجتماعی و ... اشاره کرد.
روش تحقیق این پژوهش نیز به صورت توصیفی بوده که از طریق فیش برداری از کتب و مقالات و استفاده از بانک اطلاعاتی نرم افزارها و سایت‌های علمی و پژوهشی، به تحلیل داده‌ها می‌پردازد.
واژگان کلیدی
معیار، اخلاق، شغل.