امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه معارف اسلامی و دانشگاه فرهنگیان

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه معارف اسلامی و دانشگاه فرهنگیان

سه شنبه, ۶ تیر, ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، هیئت‌رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با حضور در دانشگاه معارف اسلامی، با اعضای هیئت‌رئیسه این دانشگاه دیدار کردند.
این جلسه در روز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ و به منظور کمک به تحقق اهداف دو دانشگاه و گسترش همفکری در نهضت تولید و ترویج علم نافع مورد نیاز آموزش و پرورش مبتنی بر مبانی و معارف اسلامی و نیازهای ملی و همچنین کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده و در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسات پیشین بین دو دانشگاه برگزار گردید.
در این جلسه دکتر سعید غیاثی ندوشن ریاست دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه فرهنگیان، وظیفه دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم جامع‌الاطراف دانست، به گونه‌ای که بتواند پاسخگوی نیازهای فکری نسل جدید باشد. ایشان بیان داشت: برای تربیت معلمانی باورمند، نیاز به اساتید توانمند در این حوزه است که دانشگاه معارف اسلامی می‌تواند در این امر راه‌گشا باشد.
ایشان دانشگاه معارف اسلامی را دانشگاهی با ظرفیت‌های خوب عنوان کردند و ابراز امیدواری کردند که دانشگاه فرهنگیان بتواند از فارغ‌التحصیلان دانشگاه معارف اسلامی در راستای امر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش بهره‌مند گردد.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری ریاست دانشگاه معارف اسلامی، هم‌افزایی و هم‌پوشانی در راستای اهداف تشکیل دو دانشگاه را ثمربخش خواندند و هم‌سویی در تربیت دانشجو را برطرف کننده بخشی از مشکلات تعلیم و تربیت دانستند.
دکتر شاکری لازمه تحقق این اهداف را اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری و عمل به مفاد آن از جمله تأسیس رشته‌ تعلیم و تربیت در دانشگاه معارف اسلامی، تولید محتوای درسی و تربیت استاد توانمند عنوان کردند.

 

 

منبع خبر: روابط عمومی