برگزاری جلسه هم‌اندیشی علمی بررسی سند دروس معارف اسلامی گرایش مبانی نظری اسلام

برگزاری جلسه هم‌اندیشی علمی بررسی سند دروس معارف اسلامی گرایش مبانی نظری اسلام

چهارشنبه, ۱۵ تیر, ۱۴۰۱

جلسه هم‌‎اندیشی علمی بررسی سند دروس معارف اسلامی گرایش مبانی نظری اسلام، در روز چهارشنبه هشتم تیرماه در محل سالن امام رضا (علیه‌السلام ) دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور جمعی از اساتید معارف اسلامی سطح کشور، مدیریت امور دروس معارف اسلامی نهاد و مدیر برنامه‌ریزی و تدوین متون و مدیر گروه پژوهشی مبانی نظری اسلام دانشگاه معارف اسلامی تشکیل شد، مدیر محترم امور دروس معارف اسلامی نهاد حجت‌الاسلام دکتر حیدرزاده گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت تحول دروس معارف اسلامی و نیز فرایند تدوین سند دروس گرایش مبانی نظری اسلام، شامل نظرخواهی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سطح کشور و سازماندهی آراء و نقطه نظرات دریافتی و تدوین سند ارائه کرد. در ادامه اساتید محترم دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را پیرامون اولویت‌ها و ضرورت‌های دروس گرایش مبانی نظری اسلام معطوف به سند تدوین شده و ابعاد مختلف طرح تحول دروس معارف اسلامی ارائه کرده و به تبادل نظر پرداختند.

از جمله نکات ارائه شده در این جلسه، می‌توان به ضرورت توجه و پاسخ سازمان یافته به شبهات مطرح در فضاهای دانشجویی، تدوین کتاب پشتیبان برای اساتید دروس معارف اسلامی، مشارکت هرچه بیشتر اساتید اهل قلم معارف اسلامی در تدوین متون درسی، تجدید ساختار و مضامین کتب گرایش مبانی نظری با عطف توجه به نیازهای متنوع دانشجویان و… اشاره کرد. با توجه به گستردگی و تنوع مطالب و مسائل، حضار با ادامه این جلسه برای تبادل نکات بیشتر و دستیابی به نتایج دقیق‌تر توافق کردند.

اساتید حاضر در این جلسه، آقایان دکتر بخشنده بالی از دانشگاه مازندران، دکتر کریمی از دانشگاه علم و صنعت، دکتر اصلانی از دانشگاه رازی کرمانشاه، دکتر نوئی و دکتر دهقان از دانشگاه شهید بهشتی، دکتر احمدی از دانشگاه کنبد کاووس، دکتر مطیع از دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر احمدی از دانشگاه گلستان، دکتر حسنی از دانشگاه اراک، دکتر گرامی، دکتر پرهیزکاری، دکتر نبویان از دانشگاه معارف اسلامی و آقایان دکتر فرجی و پژاوند از مدیریت امور دروس معارف اسلامی و دکتر پناهی آزاد معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی بودند.

منبع خبر: معاونت پژوهشی