برگزاری مراسم گرامیداشت عید سعید مبعث و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

برگزاری مراسم گرامیداشت عید سعید مبعث و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

دوشنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، مراسم گرامیداشت عید سعید مبعث و چهل‌وپنجمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی جناب آقای دکتر الصلاتی و حجت‌الاسلام‌‎والمسلمین دکتر رکن‌الدینی در روز شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن امام رضا علیه‌السلام دانشگاه برگزار گردید.
دکتر الصلاتی در طلیعه این مراسم، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ گفت: انقلاب اسلامی ایران مختص به مردم ایران نیست بلکه این انقلاب به تمام آزادگان و حق‌طلبان عالم تعلق دارد. ایشان در ادامه با بیان ثمرات این شجره طیبه در جهان، یکی از آثار این انقلاب را در کشور نیجریه، هدایت بسیاری از جویندگان مسیر حق و راهیابی به سوی اسلام ناب معرفی کردند.
دکتر الصلاتی حرکت افرادی چون شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم (رهبران معنوی خیزش در نیجریه و بحرین) را از ثمرات و نتایج الگوگیری از قیام امام خمینی(ره) و ایستادگی مردم ایران در برابر حکومت خودکامه و دیکتاتور پهلوی عنوان نمود.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رکن‌الدینی به بیان خاطراتی از دوران پایانی حکومت ظالمانه پهلوی اشاره کرد و بیان داشت: از علل پیروزی انقلاب ۵۷ حمایت، همراهی و همدلی آحاد مردم با امام خمینی(ره) بود. ایشان با بیان برخی از مشکلات در جامعه بیان داشت: این انقلاب ثمره خون‌های شهدا و ایثارگری جانبازان غیور است و وظیفه اجتماعی و سیاسی و شرعی ماست که از این رشادت‌ها پاسداری کنیم و در عرصه‌هایی که باعث سربلندی نظام است ـ مانند انتخابات ـ حضور پررنگ داشته باشیم.

منبع خبر: روابط عمومی