برگزاری نشست بزرگداشت حماسه طوفان‌الاقصی

برگزاری نشست بزرگداشت حماسه طوفان‌الاقصی

دوشنبه, ۱ آبان, ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، نشست بزرگداشت حماسه طوفان‌الاقصی با هدف بررسی آخرین تحولات حماسه طوفان‌الاقصی و نوار غزه با حضور دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران، در روز دوشنبه اول آبان در سالن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر شاکری در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به میهمان، جناب آقای دکتر خالد قدومی و نیز اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه، اتفاقات بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» را در دو محور بیان فرمودند.
ایشان در تبیین محور اول بیان داشت: عملیات فاخری که در طوفان‌الاقصی رقم خورد، هیچ‌کس تصور آن را نمی‌کرد که بعد از ۷۵ سال جرم و جنایت رژیم صهیونیستی، شاهد چنین افتخارآفرینی از سوی فرزندان فلسطین باشند. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، «طوفان الاقصی» عملیاتی بود که رژیم جعلی اسرائیل هرگز نخواهد توانست صدمات ناشی از آنرا ترمیم نماید و می‌بایست امروز را به عنوان مطلَع تاریخ جدید فلسطین محاسبه نمود.
دکتر شاکری در محور دوم سخنانش به جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که امروز در غزه، در برابر چشم میلیاردها انسان، در حال رخ دادن است.در منطقه‌ای که پرتراکم‌ترین جمعیت جهان را دارد، شدیدترین حملات ناجوانمردانه را با استفاده از انواع سلاح‌های غربی و به‌ویژه آمریکایی، علیه مردم بی‌دفاع فلسطین انجام می‌دهند؛ و با انجام بیش از ۱۲ روز بمباران شبانه‌روزی، زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی را کشتار می‌کنند.
رئیس دانشگاه معارف اسلامی عنوان کرد: مدعیان دموکراسی و حقوق بشر، (همان کسانی که سال گذشته برای فوت یک خانم در کشور ما، تمام دنیا را علیه جمهوری اسلامی بسیج کردند) امروز تمامی آن رسانه‌ها سکوت اختیار کرده و مدعیان لیبرال دموکراسی در حال طراحی نقشه قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین می‌باشند. صحنه‌های فاجعه‌آمیزی که تصور آن هم برای انسان ممکن نیست.
دکتر شاکری در ادامه گفت: آمار کشته‌شدگان، بیانگر کشتار بیش از ۱۷۰۰ کودک و ۱۰۰۰ زن بی‌پناه است. حال بماند که بعضی قائلند که بیش از ۱۴۰۰ کودک دیگر تاکنون شناسایی نشده‌اند و یا زیر آوار هستند. این چه فاجعه‌ای است که در حال اتفاق افتادن است؟ چگونه، در حالیکه زنان و کودکان فلسطینی و نیز مردم مظلوم غزه، بدون آن که پناهگاهی داشته باشند، به خاک و خون کشیده می‌شوند و سازمان ملل، بهداشت جهانی و سازمان حقوق بشر، ساکت مانده‌اند و اقدامی نمی‌کنند؟
ایشان در ادامه به سکوت رسانه‌های خبری جهان اشاره کرد و بیان داشت: حتی رسانه‌های بزرگی چون CNN و BBC که همواره در تمامی قضایا جلودار می‌باشند، در این ایام نه تنها خبری را مخابره نمی‌کنند؛ بلکه بدتر آن که، جای جلاد و مظلوم را نیز عوض می‌نمایند.
دکتر شاکری خطاب به دانشگاهیان و حوزویان گفت: ما دانشگاهیان و حوزویان، رسالت سنگینی به عهده داریم که می بایست این خط مقدم را احیا کنیم؛ و آن مبارزه با صهیونیسم و مبارزه با لیبرال دموکراسی است.
از اساتید محترم درخواست دارم که ابعاد این فاجعه بزرگ را که امروز در حال اتفاق افتادن است؛ در کلاس‌ها بیان کنند. انجمن‌های علمی به این موضوع ورود نمایند. اجازه ندهید که مظلوم در مظلومیتش باقی بماند. وظیفه انسانی اقتضا می‌کند که کلام پیامبر مکرم اسلام(ص) را سر لوحه خود قرار دهیم آنجا که فرمودند: «مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏».
در ادامه این نشست، دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران، بیان داشت: جهان قبل از «طوفان‌الاقصی» با بعد از طوفان‌الاقصی قابل مقایسه نیست و نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است. اکنون در تاریخ نبرد فلسطین علیه جنایت رژیم صهیونیستی، در یک زمان خاص قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ سال است که این جنایات ادامه دارد، مطرح کرد: ابتدا انگلیسی‌ها میهن ما را اشغال کردند و سپس این رژیم ظالم بود که بیش از ۵۰۰ روستا را از نقشه فلسطین حذف کرد.
نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت توانسته است شکست غیرقابل ترمیمی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی جلاد و ظالم است و جز نسل‌کشی کاری نمی‌تواند انجام دهد.
وی ادامه داد: امروز دشمن از نیروهای مقاومت می‌ترسد و به همین دلیل است که به سراغ مردم، کودکان و زنان رفته است.
قدومی با اشاره به اینکه ما اجازه نمی‌دهیم حرمت مقدسات را بشکنند و به قبله اول مسلمانان توهین شود، خاطرنشان کرد: امروز اجازه نخواهیم داد که عادی‌سازی روابط با این رژیم ظالم صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه اتهامات به حماس و جبهه مقاومت به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: نیروهای مقاومت به هیچ وجه به کودکان و زنان دست نمی‌زنند.
نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به اینکه این جنگ فرقان است، یادآور شد: امروز در مقطعی هستیم که کار دیپلماسی و سیاسی تمام شده است.
وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال حمایت از اسرائیل در جنگ است، ابراز کرد: چقدر خون از کودکان فلسطینی باید ریخته شود تا امت اسلامی قانع شود که باید در میدان حاضر شود؟
خالد قدومی با اشاره به اینکه اقدامات مجاهدین مقاومت بسیار باعث افتخار است، بیان کرد: کوچک‌ترین حق یک کشور در مجامع بین‌المللی دفاع از سرزمین خود است ولی این حق را برای فلسطین قائل نیستند.
وی با بیان اینکه امروز دشمن روایت‌ها را تغییر می‌دهد، اظهار کرد: کوچک‌ترین حمایت شما از مردم فلسطین و جبهه مقاومت می‌تواند روایت صحیح باشد.
نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها علاوه ‌بر مسلمانان به مسیحیان نیز توهین می‌کنند، مطرح کرد: رژیم صهیونیستی امروز به تمام مسلمانان و ساکنین منطقه از هر نژاد و آیینی، توهین می‌کند.
قدومی با اشاره به اینکه سناریوی آینده، سناریوی پیروزی است، خاطرنشان کرد: مردم منطقه و حتی سایر کشورها جنایات رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه امروز روایت اسرائیل حتی توسط اروپائیان نیز قابل تحمل نیست، تصریح کرد: امروز حتی مواضع رسمی جهان پس از جنایات رژیم صهیونیستی درحال تغییر است.
نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به اینکه مصر باید گذرگاه رفح را باز کند، یادآور شد: اگر شما از کوچ مردم ما می‌ترسید به شما قول می‌دهم که در صورت باز شدن گذرگاه رفح، فلسطینیان مقیم سایر کشورها نیز از این گذرگاه به غزه باز خواهند گشت.
وی با اشاره به اینکه با جنایات رژیم صهیونیستی ۲۵ خانواده همگی به شهادت رسیده‌اند و از ثبت احوال فلسطین خارج شده‌اند، بیان کرد: این جنایات با چراغ سبز آمریکا رخ داده است.
قدومی با بیان اینکه نیروهای مقاومت امروز ثابت قدم ایستاده‌اند و آماده جنگ‌های طولانی هستند، ابراز کرد: نیروهای انسانی، پشتیبان نیروهای مجاهدین است و امروز نیازمند این پشتیبانی هستیم.
وی با اشاره به اینکه امروز رهبران مقاومت در خبرهای خوب و بد با مردم شریک هستند، اظهار داشت: طوفان‌الاقصی باید به پیروزی کامل برسد و این راه ادامه خواهد داشت.
در پایان نشست، دکتر خالد قدومی به سؤالات حضار پاسخ گفتند.

منبع خبر: روابط عمومی