تسلیت رحلت حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری نویسنده کتاب «راهنمای آموزش و پژوهش در نهج‌البلاغه»

تسلیت رحلت حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری نویسنده کتاب «راهنمای آموزش و پژوهش در نهج‌البلاغه»

سه شنبه, ۲۷ مهر, ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم طاهری از فرهیختگان حوزه نهج‌البلاغه است که نخستین فعالیت‌های علمی خویش را با مرحوم استاد محمد دشتی محقق و مترجم شهیر نهج‌البلاغه آغاز نمود که کتاب «فرهنگ معارف نهج‌البلاغه‌ » از جمله آثار مشترک این دو محقق است.
در آستانه تصویب درس «تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه» در اواسط دهه ۸۰ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اقدامات انجام یافته در مرکز برنامه‌ریزی متون درسی وقت نهاد که با هدف تقویت و انتشار آثار کمک درسی متناسب با این درس به انجام رسید، نگارش کتاب «راهنمای آموزش و پژوهش در نهج‌البلاغه» به قلم حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری است که انتشار این اثر با استقبال استادان معارف اسلامی و علاقمندان به نهج‌البلاغه مواجه گشت.
دانشگاه معارف اسلامی ارتحال این عالم کوشا و با اخلاق را به جامعه علمی، خانواده معزز و علاقمندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض کرده از خدای متعال برای بازماندگان ایشان صبر و اجر جزیل و برای آن عزیز سفرکرده غفران و رحمت واسعه الهی را مسألت می‌کند. امید که کوشش‌های خالصانه ایشان در نشر معارف وحیانی قرآن و اهل‌بیت(ع)، سرمایه سعادت اخروی و حشر ایشان با پیشوایان معصوم(ع) باشد.

منبع خبر: معاونت پژوهشی