حضور رهبر شیعیان مصر در دانشگاه معارف اسلامی

حضور رهبر شیعیان مصر در دانشگاه معارف اسلامی

شنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، دکتر احمد راسم النفیس (متخصص جراحی داخلی) از سیاست‌مداران و رهبران شیعه در مصر و رئیس التحریر الشیعی (حزب مصری)، در روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه میهمان دانشگاه معارف اسلامی بود.
در این نشست که بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه و با حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه برگزار شد، رئیس حزب التحریر الشیعی مصر به بیان وضعیت کنونی شیعیان در جهان اسلام پرداخت و اشاراتی به نحوه استبصار خود و تشرف به مذهب تشیع نمود.
دکتر احمد راسم اسلام حقیقی را اسلام اهل‌بیت علیهم‌السلام عنوان کردند و با اشاره به پیشینه پدربزرگشان که از علمای الازهر مصر بودند، بیان داشتتند که در ابتدا از پیروان مذهب شافعی بودند و با خواندن کتب شیعی و به خصوص کتاب المراجعات، به حقانیت مذهب تشیع پی‌برده و به مذهب اهل‌بیت علیهم‌السلام تشرف یافتند.
ایشان انقلاب اسلامی ایران را نماد مذهب اهل‌بیت علیهم‌السلام دانستند و گفتند: بعد از گذشت ۶ سال از انقلاب اسلامی ایران و تحت‌تأثیر این اتفاق شگرف، علاقمند به شخصیت معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) گشته و به دنبال آن با مراجعه به کتب شیعی، به اسلام حقیقی گرایش پیدا کردم.
ایشان در پایان این نشست به پرسش‌های حضار پاسخ گفتند.

منبع خبر: روابط عمومی