دیدار صمیمانه ریاست محترم دانشگاه با اساتید و کارکنان، به‌مناسبت آغاز سال جدید

دیدار صمیمانه ریاست محترم دانشگاه با اساتید و کارکنان، به‌مناسبت آغاز سال جدید

شنبه, ۲۶ فروردین, ۱۴۰۲

۴به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، به مناسبت فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و همزمان با آغاز به کار دانشگاه در سال جدید، ریاست دانشگاه معارف اسلامی، نشستی صمیمی با اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار کردند.
در این آیین که در سالن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به فیوضات ماه پرخیر و برکت رمضان، به تبیین فرازهایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌واله) پرداختند. حضرت در بخش‌هایی از این خطبه می‌فرمایند:
هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَهِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَهِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَهٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَهٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَهٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَهِ کِتَابِهِ.
ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفس های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت.
اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید.
فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَهِ وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقُوا عَلَی فُقَرَائِکُمْ وَ مَسَاکِینِکُمْ وَ وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ وَارْحَمُواصِغَارَکُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکُمْ.
پس شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود. در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران و درماندگان کمک ویاری کنید.
به پیران و کهن‌سالان احترام و به کودکانتان ملاطفت و مهربانی نموده و با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشید.
أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ حَسَّنَ مِنْکُمْ فِی هَذَا الشَّهْرِ خُلُقَهُ کَانَ لَهُ جَوَازاً عَلَی الصِّرَاطِ یَوْمَ تَزِلُّ فِیهِ الْأَقْدَامُ
ای مردم! هرکس اخلاق خود را در این ماه نیکو کند، از صراط، آسان بگذرد، آن روز که قدم‌ها، بر آن بلغزد… .

 

در ادامه ریاست دانشگاه معارف اسلامی، مجموعه دانشگاه را به همدلی، همفکری و پشتیبانی از یکدیگر فراخواند و بیان داشت: برخی از اهداف ترسیم شده در سال گذشته به ثمر نشست و موفقیت‌هایی در بخشهای گوناگون رقم خورد و در برخی از قسمت‌ها ضعف‌هایی وجود دارد که در سال پیش‌رو باید علل وجود نقاط ضعف بررسی و مرتفع گردد.
در پایان‌ این مراسم، از آقایان محمد مبینی‌پور (مدیر سابق طرح‌های عمرانی) و مرتضی رضایی (کارشناس‌مسئول برنامه‌ریزی تحصیلی) که در سال گذشته به کسوت بازنشستگی درآمدند، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

منبع خبر: روابط عمومی