مراسم معارفه مسئول بسیج دانشجویی

مراسم معارفه مسئول بسیج دانشجویی

سه شنبه, ۱۱ آبان, ۱۴۰۰

مراسم معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی حجت‌الاسلام جناب آقای رحمانیان، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری ریاست دانشگاه و جناب آقای رفعت‌نژاد مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم و هیات همراه در روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه در دانشگاه برگزار گردید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری یکی از توفیقات خود در دوره مسئولیت در دانشگاه معارف اسلامی را راه‌اندازی بسیج دانشجویی در دانشگاه معارف اسلامی دانست.
دکتر شاکری گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی دارای پتانسیل بالایی است به‌گونه‌ای که دانشگاه‌های دیگر می‌توانند از ظرفیت دانشجویان این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفتی از آن بهرمند شوند.
ایشان یکی از وظایف بسیج دانشجویی را در دهه پنجم؛ انقلابی بودن و حرکت در راستای شاخصه‌های انقلاب و جهت‌دهی جامعه به سمت جریان انقلاب و پیروی از منویات امام(ره) و مقام معظم رهبری عنوان کردند و گفتند: باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که گفتمان انقلاب، جهادی‌بودن، تبیین و پیاده‌سازی منویات امامین انقلاب در دانشگاه حاکم شود.
دکتر شاکری امنیت امروز کشور را مرهون امام(ره) و شهدا دانست و گفت؛ فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی باید در دانشگاه‌ها حاکم شود و آنچه می‌تواند روحیه ایثار و جهاد را در دانشگاه تقویت کند، حضور فعال بسیج در دانشگاه است.
در ادامه این مراسم جناب آقای رفعت‌نژاد مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم گفت: شجره طیبه بسیج در اوج تهدیدات دشمن بر انقلاب اسلامی شکل گرفت و گام دوم انقلاب با اشراف کامل به دشمن آغاز شده و نظام اسلامی با اقتدار به سمت تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی طلوع ولایت عظمی در حال پیشروی است.
ایشان با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که محور حرکت پیش روی انقلاب را جوان مؤمن انقلابی و متعهد می‌دانند، بیان داشت؛ حرکت به سمت آرمان‌ها نیازمند برنامه و فکر است و این وظیفه بر عهده بسیج دانشجویی است.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی