گزارش نشست «آشنایی با فرقه‌های فعال در ایران»

گزارش نشست «آشنایی با فرقه‌های فعال در ایران»

سه شنبه, ۱۰ خرداد, ۱۴۰۱

نشست «آشنایی با فرقه‌های فعال در ایران» با همت انجمن علمی دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه معارف اسلامی روز سه‌شنبه مورخ ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰ صبح در سالن امام رضا(علیه‌السلام) برگزار گردید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هوشیار در ابتدای سخنان خود بحث فرقه‌ها در ایران را مسئله‌ای مهم و چالشی جدی خواند و تمام ادیان الهی را درگیر با این معضل دانست و این آسیب را برای ادیان الهی غیرقابل جبران توصیف کرد.
نویسنده «درسنامه نقد عرفان‌های کاذب»، ضمن بیان نکته‌ای از مقام معظم رهبری با عنوان جنگ روایت‌ها، مسئله فرقه‌های ادیان را مصداق همین مطلب معرفی کردند، به‌طوری که هر روایت و فرقه‌ای قصد دارد بر طبق سلیقه و علاقه خود به شرح ماوقع بپردازد.
حجت‌الاسلام هوشیار با مطرح کردن کشورهایی مثل عراق که دچار حضور رسمی فرقه‌ها در خود شده‌اند، لزوم آغاز مباحث فقه معاشرتی در کشور را گوشزد نمود و خواستار بررسی این فقه به جهت تجزیه و تحلیل شرایط معاشرت با فرقه‌های موجود در کشور شد.
مؤلف «کتابنامه ادیان شرق» در پایان صحبت‌های خود به ذکر نمونه‌هایی از فرقه‌ها و علل و شرایط پیدایش آنها پرداخت و علت تولد برخی از این فرقه‌ها را پیشبرد مسائل سیاسی و حکومتی عنوان کرد.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی