ارزشیابی اساتید نیمسال اول ۹۹-۱۳۹۸

ارزشیابی اساتید نیمسال اول ۹۹-۱۳۹۸

پنجشنبه, ۵ دی, ۱۳۹۸

مطابق روال قبل ارزشیابی اساتید نیمسال جاری از روز شنبه ۷ دی تا جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ با استفاده از سیستم آموزشی گلستان انجام می‌شود. بنابراین ضروری است برای انجام ارزشیابی با مراجعه به سامانه گلستان، در صفحه اصلی سایت دانشگاه و ارزشیابی اساتید تمام دروس خود را انجام دهید، لازم به ذکر است در صورت عدم انجام ارزشیابی، دانشجو نمی تواند کارت ورود به جلسه را دریافت کند و از ورود ایشان به جلسه امتحان ممانعت به عمل خواهد آمد. همچنین امکان استفاده‌های بعدی از سامانه گلستان برای دانشجویان امکان پذیر نمی‌باشد. این امر به ویژه درمورد انتخاب واحد نیمسال آینده سبب بروز مشکلاتی است که به آسانی جبران نمی‌شود.

 

سوال های متداول ارزشیابی آموزشی اساتید

  1. هدف از انجام ارزشیابی‎ اساتید چیست؟

این فرایند به منظور ارتقای کیفیت عملکرد آموزشی استادان در ابعاد مختلف، اعم از تسلط استاد به محتوای درس، روش تدریس و اخلاق استاد صورت می‎گیرد.

  1. آیا این ارزشیابی‎ها در وضعیت استادان موثر است؟

بله، یافته‎های حاصل از نتایج ارزشیابی دانشجویان ضمن اینکه پیامدهایی از قبیل تذکر شفاهی، تذکر کتبی، جلوگیری از تدریس مدرسان مدعوی که نمره ارزشیابی آنها پایین است هر ساله در موارد متعددی مانند ارتقا، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد و انتخاب استاد نمونه مورد استفاده قرار می‎گیرد.

  1. چگونه باید ارزشیابی دروس را انجام داد؟

در مدت زمان شروع ارزشیابی دانشجو با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان مسیر زیر، ارزشیابی تمام دروس خود را تکمیل می نماید. ضمناً ارزیابی دروس فقط در بازه زمانی مشخص شده بر اساس تقویم آموزشی مصوب دانشگاه امکانپذیر است.

 ارزشیابی -> استاد-> پاسخگویی به سوال های ارزشیابی

  1. آیا ارزشیابی چند درس کافی است؟

خیر- تکمیل ارزشیابی به منزله انجام ارزشیابی همه دروس می باشد در غیر این صورت عملیات ارزیابی ناقص تلقی شده و دریافت کارت ورود به جلسه از سامانه گلستان امکان پذیر نمی باشد.

۵.اگر ارزشیابی انجام نشود چه محدودیتی برای دانشجویان به وجود می آید؟

دانشجویانی که در ارزشیابی اساتید شرکت نمی کنند، نمی توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند و از ورود ایشان به جلسه امتحان ممانعت به عمل خواهد آمد. همچنین امکان استفاده‌های بعدی از سامانه گلستان برای دانشجویان امکان پذیر نمی‌باشد.

  1. محرمانه بودن این ارزشیابی‎ها در چه حدی است؟

ضمن اینکه پرسشنامه ها مندرج در سامانه گلستان بدون مشخصات دانشجو می‏ باشد، سامانه گلستان نیز به گونه ‏ای طراحی شده که اطلاعات مربوط به پرسشنامه های تکمیل شده توسط دانشجویان در هر درس، به صورت یک جا در سامانه گلستان ذخیره شده و دسترسی به نظرات تک تک دانشجویان برای هیچ شخصی حتی برای کارشناسان آموزش  امکان پذیر نمی‎باشد.

  1. آیا استادان می‎توانند نمره‎ای که دانشجویان به آنها داده‎اند را ببینند؟

اساتید فقط می‎توانند میانگین نمره ارزشیابی خود در هر درس مشاهده نمایند. بر این اساس، تا زمانی که نمره آزمون پایان نیمسال دانشجویان توسط سامانه گلستان قفل نشده باشد، امکان مشاهده نتیجه ارزیابی برای اساتید، مدیران گروه و معاون آموزشی و ریاست دانشکده فراهم نمی‎شود. بنابراین امکان مشاهده نمره ارزشیابی تک تک دانشجویان به هیچ وجه وجود ندارد و پس از قفل نمرات میانگین ارزشیابی برای استاد آن درس قابل مشاهده است.

  1. چه کسانی به نتایج ارزشیابی اساتید دسترسی دارند؟

نتایج نهایی ارزشیابی اساتید توسط کارشناس ارزشیابی به اطلاع مسئولین دانشگاه (رئیس دانشگاه، معاونت آموزش و مدیران گروه) رسانده می شود تا تصمیم لازم در خصوص فعالیت های آموزشی اساتید را اخذ نمایند.

  1. اساتید چه زمانی می‎توانند نمره ارزشیابی خود را مشاهده نمایند؟

بعد از قفل نهایی نمرات دانشجویان توسط آموزش امکان مشاهده نمره ارزشیابی برای اساتید فراهم می‎شود.

منبع خبر: معاونت آموزشی