برگزاری جلسه هم‌اندیشی در راستای ارتقای کیفی متون آموزشی گروه معارف اسلامی

برگزاری جلسه هم‌اندیشی در راستای ارتقای کیفی متون آموزشی گروه معارف اسلامی

دوشنبه, ۱ بهمن, ۱۳۹۷

جلسه هم‌اندیشی در راستای ارتقای کیفی متون آموزشی گروه معارف اسلامی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر شاکری ریاست محترم دانشگاه، معاون محترم پژوهش و مدیران محترم گروه‌های پژوهشی با محوریت بررسی طرح پیشنهادی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فتح‌الله نجارزادگان استاد پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار گردید.

بایستگی تحقیق دقیق، جامع و منسجم، درخصوص زیرساخت‌های تدوین کتاب‌های درسی و ضرورت پرداخت علمی و روزآمد به تدوین متون درسی گروه های معارف اسلامی و بررسی پیامدهای روشگانی تدوین متون درسی به فراخور شرایط کنونی و نیز لزوم آسیب‌شناسی رویکردی تدریس در این حوزه، از ضرورت‌ها و انگیزه‌های شکل‌گیری این جلسه بود.

استاد نجارزادگان در این جلسه، مهم‌ترین الزامات و بایسته‌های طراحی کتاب‌های درسی گروه معارف را «به روزبودن»، «ناظر به پاسخ‌دهی به شبهات»، «هم‌سویی با سند چشم انداز و برنامه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» ، «انعطاف‌پذیری» و «در نظر گرفتن اقتضائات زمانی و مکانی» برشمرد. وی سپس به توضیح تفصیلی طرح پیشنهادی خود پرداخت.

نتایج حاصل از تحلیل و ترکیب نظرات مطرح شده در این جلسه نشان می ‌دهد که؛ «تأمین اعتبار کافی برای انجام طرح»، «توجه به الزامات اجرایی طرح»، «در نظر گرفتن جنبه‌های کمی و کیفی »، «استفاده گزینشی از بهترین اساتید معارف در پیشبرد طرح»، «سنجش کیفی توانایی اساتید معارف در پیشبرد طرح» و «استخراج مهم‌ترین نیازهای اساتید معارف دانشگاه‌ها در تدریس» از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران محترم گروه‌های پژوهشی در بررسی طرح می‌باشد.

منبع خبر: معاونت پژوهشی