برگزاری نشست «فروپاشی داعش؛ دست پرورده آمریکا»

برگزاری نشست «فروپاشی داعش؛ دست پرورده آمریکا»

پنجشنبه, ۱ آذر, ۱۳۹۷

به مناسبت سالگرد ریشه­کن شدن حکومت خودخوانده داعش، نشست «فروپاشی داعش؛ دست پرورده آمریکا» با سخنرانی سردار مختص آبادی (جانشین معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه) در روز چهار­شنبه ۳۰ آبان ماه ۹۷ در سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

سردار مختص آبادی با اشاره به ریشه­کن شدن داعش در عراق و سوریه گفتند: افول داعش دلیلی بر گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه است. داعش فتنه­ای بود که ظهور و افولی داشت و خوب است در مراکز علمی مثل حوزه و دانشگاه بررسی شود که چه چیزی باعث ظهور داعش شد؟ زمینه­های اجتماعی و تاریخی آن چه بود؟ هدف از ایجاد و تاسیس داعش چه بوده و چه کسی داعش را پشتیبانی کرده است؟ جریان داعش کوچک نبود؛ اینکه جریانی بر اساس فکر و عقیده، هزاران نیرو تربیت کند و از صد کشور نیرو بگیرد که برخی از آنها در حد انتحار برای عقیده­اش تلاش کند، کوچک نیست.

در ادامه ایشان به تبیین اهداف و نحوه شکل­گیری داعش پرداختند؛ داعش زمانی تاسیس شد که موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی به راه افتاده بود و هراس استکبار از این موج بیداری بسیار جدی بود برای همین به دنبال مهار این موج بر­آمدند و داعش را با هدفِ ایجاد فتنه در داخل امت اسلامی، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، ایجاد محدودیت برای جبهه مقاومت، ایجاد اسلام هراسی در کشور­های غربی که آمار استقبال از اسلام در آنها رو به گسترش بود، به حاشیه بردن مسئله فلسطین، جذب جوانان مسلمان اروپایی که مخالف دولت­های اروپایی بودند و از همه مهمتر مواجهه با جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت، تاسیس و تقویت نمودند. تنها جریانی که در منطقه زمینه برآوردن اهداف مذکور را برای نظام سلطه داشت جریان سلفی تکفیری بود که باقیمانده­های القاعده در منطقه در این جریان متمرکز بودند. نماینده این جریان در عراق بعد از سال ۲۰۰۳ م که آمریکا وارد خاک عراق شد و صدام سرنگون گردید، ابومصعب زرقاوی بود و به بهانه اینکه شیعیان با آمریکا در اشغال عراق همدست بوده­اند و همچنین قدرت گرفتن شیعیان در عراق، شاخه القاعده در عراق به عملیات تروریستی دست زدند و شمار زیادی را به شهادت رساندند.

جانشین معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه در ادامه خاطرنشان کرد که اگر داعش در عراق و شام مستقر می­شد و سردار سلیمانی و فتوای مرجعیت و مدافعین حرم نبود، ما امروز مشکلات بسیار زیادی داشتیم اما در حال حاضر ما پیروز میدان شدیم و با وجود امثال شهید حججی نشان دادیم که این انقلاب پتانسیل بزرگی برای جهانی شدن دارد. امروز ما بزرگترین قدرت جهان را به چالش کشیدیم و در قضیه سوریه، داعش و آمریکا بازنده میدان بودند. آمریکایی­ها طبق اقرار خودشان، از جمله خانم کلینتون، پشت صحنه داعش بودند و انواع کمک­های نظامی، اطلاعاتی، آموزشی و پشتیبانی برای داعش را فراهم کردند و با شکست داعش در واقع طرح آمریکا برای منطقه شکست خورده است.

داعش در ابتدا یک تهدید و توطئه بزرگ برای منطقه بود اما از بطن این توطئه فرصت­هایی مثل تشکیل حشدالشعبی در عراق، که یکی از هسته­های مقاومت است و بیشتر شدن اقتدار امنیتی ما در منطقه ایجاد شد و جبهه مقاومت بین المللی در چهل سالگی انقلاب اسلامی به مراتب قوی­تر از قبل، شکل پیدا کرده است که نمونه­های آن را در تقابل حماس و غزه در مقابل اسرائیل می بینیم.

سردار مختص آبادی در پایان سخنان با اشاره به نکات مثبت روحیه انقلابی و جهادی خاطر­نشان کردند؛ هرجا روحیه مقاومت و جهاد و ولایت پذیری بوده، هر­جا شاخصه­های ولایی و جهادی حاکم بوده ما جلو رفتیم اما در مقابل هر­جا روحیه اشرافی، تنبلی، خودخواهی و نفاق و سازش با دشمن حاکم شده شکست خورده ایم و عقب نشسته و چالش داشته ایم! موفقیت ما در عرصه­های سختی که موفق شدیم بهترین دلیل است که ما می توانیم! ما معتقدیم که جریان انقلابی در همه عرصه­ها توانمند است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: این انقلاب پیش خواهد رفت و قله­های عزت و کرامت و پیشرفت را طی خواهد کرد و دشمن در مقابل این ملت تسلیم خواهد شد.

امروز علائم افول آمریکا را می­بینیم و یقینا آینده این ملت به لطف خدا و حضور جوانان انقلابی روشن خواهد بود. امروزه همه ما در عرصه امتحان الهی هستیم و در صورت اخلاص و تلاش انقلابی و جهادی سرفراز خواهیم بود و نقطه قوت امروز نظام، مردم هستند.

در پایان جلسه سردار مختص آبادی به سوالات حاضران، پاسخ دادند.

منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی