تصویب نهایی سرفصلهای دکتری رشتههای مدرسی دانشگاه معارف اسلامی در وزارت علوم
یکشنبه, ۲۰ مهر, ۱۳۹۹مهمترین رسالت دانشگاه معارف اسلامی تربیت مدرس برای گروههای معارف دانشگاهها میباشد. اگرچه فرایند یاددهی ـ یادگیری در دانشگاهها نیازمند راهبردهایی است که منجر به رشد تواناییهای خلاق اساتید میشود. اما این موضوع در مورد گروههای معارف دانشگاهها از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
بایستگی آموزش دقیق، جامع و منسجم، در عرصه دروس معارف اسلامی و ضرورت پرداخت علمی و روزآمد به انتقال پیامهای معارفی به دانشجویان به فراخور شرایط کنونی و نیز لزوم آسیبشناسی رویکردی در تدریس دروس معارف و پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی اساتید معارف دانشگاهها از ضرورتهای تخصصیشدن رشته مدرسی است.
دانشگاه معارف اسلامی با اذعان به چنین ضرورتی، تبدیل گرایشهای پنجگانه به رشتههای «مدرسی معارف قرآن و حدیث»، «مدرسی اخلاق اسلامی»، «مدرسی تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی»، « مدرسی انقلاب اسلامی»و «مدرسی مبانی نظری اسلام» در مقطع دکتری را در دستور کار قرار داد.
افزودنی است که در نامه شماره ۱۴۳۰۷۵ / ۲۱ / ۲ مدیر کل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم جناب آقای دکتر محمدرضا آهنچیان تصویب نهایی سرفصلهای رشتههای مذکور در شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی به دانشگاه اعلام شده است.
دانشگاه معارف اسلامی در راستای اهداف آموزشی خود پذیرای دانشجویان علاقمند به تدریس در دروس معارف در این رشتههاست تا به این وسیله گامی را در ارتقای تدریس دروس معارف اسلامی برداشته باشد. نیاز به چنین رشتههایی فراوان است و این دانشگاه سعی میکند تا با بهرهگیری از تلاشهای خالصانه اساتید، افقهای جدیدی را فراروی علاقمندان بگشاید.
دانشگاه معارف اسلامی قدردان حمایتهای حجتالاسلام والمسلمین محمدیان ریاست سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و نیز حجتالاسلام والمسلمین دکتر رستمی ریاست جدید این نهاد، کمیته معارف اسلامی وزارت علوم و هیئت رئیسه دانشگاه معارف اسلامی در فرایند تهیه و تصویب سرفصلها میباشد.
در اینجا شایسته است از ریاست محترم دانشگاه معارف اسلامی حجتالاسلام والمسلمین دکتر شاکری که در پیریزی و فرجام نهایی این سرفصلها نقشی اساسی داشتند، سپاسگزاری کنیم.
دانشگاه معارف اسلامی قدردان زحمات جناب آقای دکتر غلامحسین گرامی معاون سابق آموزش دانشگاه معارف اسلامی و دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی و مدیران محترم گروههای آموزشی دانشگاه که فروگذار هیچ تلاشی در راستای ارتقای کیفی سرفصلها نبودند، میباشد.