شرکت در مراسم غبار روبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)

شرکت در مراسم غبار روبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)

سه شنبه, ۲۶ آذر, ۱۳۹۸

جمعی از دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی در شامگاه یکشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸ با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، در آیین غبار روبی از شبستان حضرت زهرا (س)، شرکت کردند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی به تفسیر آیات ۱۱ و ۱۲ سوره تحریم پرداخت.خدای متعال می‌فرماید: «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی‏ عِنْدَکَ بَیْتاً فِی الْجَنَّهِ وَ نَجِّنی‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ * وَ مَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتی‏ أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فیهِ مِنْ رُوحِنا وَ صَدَّقَتْ بِکَلِماتِ رَبِّها وَ کُتُبِهِ وَ کانَتْ مِنَ الْقانِتینَ» (تحریم، آیه ۱۲ – ۱۱)

و خداوند برای مؤمنان، به همسر فرعون مثَل زده است، در آن هنگام که گفت: پروردگارا! خانه‌ای برای من نزد خودت در بهشت بساز، و مرا از فرعون و کار او نجات ده و مرا از گروه ستمگران رهایی بخش! و همچنین به مریم دختر عمران که دامان خود را پاک نگه داشت، و ما را از روح خود در آن دمیدیم؛ او کلمات پروردگار و کتابهایش را تصدیق کرد و از مطیعان فرمان خدا بود!

ایشان با عنایت به آیه ۱۲ سوره تحریم گفتند: حضرت مریم سه ویژگی مهم داشتند. اول: پاکدامن بود، دوم: کلمات پروردگار و کتابهایش را تصدیق کرد، سوم: مطیع فرمان خدا بود.

در ادامه این مراسم نورانی دانشجویان همزمان با مرثیه خوانی ذاکر اهلبیت به غباروبی شبستان حضرت زهرا (س) پرداختند.

منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی