نحوه برگزاری آزمون غیرحضوری (مجازی) امتحانات پایان ترم نیمسال اول ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹
دوشنبه, ۱ دی, ۱۳۹۹ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای دانشجویان و باتوجه به شرایط کرونایی موجود، روشهای پیشنهادی ارزشیابی نهایی دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ به اطلاع استادان محترم رسیده شده است.
جهت اطلاع از روشهای ارزشیابی استاد، از طریق نماینده کلاس یا کارشناسان آموزش در مقطع کارشناسیارشد با شماره تلفن ۳۲۱۱۰۲۱۲ ـ ۰۲۵ آقای روستا، مقطع دکتری ۳۲۱۱۰۲۰۱ ـ ۰۲۵ آقای مهربخش و واحد امتحانات با شماره تلفن ۳۲۱۱۰۲۲۴ ـ ۰۲۵ آقای حسینعلیپور، پیگیری لازم به عمل آید.
مقطع دکتری
لازم است که استادان محترم برای ارزشیابی تحصیلی دانشجو هر دو محور را مد نظر داشته باشند. بدین نحو که حداقل یک بند از «محور الف» و حداقل دو بند از «محور ب» را جهت ارزشیابی نهایی دانشجو در نظر بگیرند.
«محور الف»
۱. طراحی سؤالهای تحلیلی (مبتنی بر نقد و تحلیل خود دانشجو) ـ امتحان در منزل.
۲. طراحی سؤالهای OpenBook (مبتنی بر نقد و تحلیل یک دیدگاه، نقد و تحلیل یک مسئله مرتبط با رشته و گرایش) ـ امتحان در منزل.
«محور ب»
۱. برگزاری آزمون شفاهی (مصاحبه) از طریق تماس تلفنی.
۲. برگزاری آزمون شفاهی با استفاده از نرمافزار Adobe Connect در صورت فراهم بودن زیرساخت هم برای استادان و هم برای دانشجویان و یا از طریق نرمافزارهای مشابه.
۳. برگزاری کنفرانس علمی و ارائه سمینار از طریق نرمافزار Adobe Connect در صورت امکان و یا از طریق نرمافزارهای مشابه.
۴. درخواست ارائه مقاله از دانشجویان.
۵. ارزیابی مقالات، تحقیقات کلاسی، تلخیص کتاب خواسته شده از دانشجویان.
۶. ارزیابی فعالیتهای کلاسی دانشجویان (حضور و شرکت در مباحث کلاسی، انجام تکالیف خواسته شده، ارائه سمینار، تقریر مباحث کلاسی و…).
مقطع کارشناسیارشد
لازم است که استادان محترم برای ارزشیابی تحصیلی دانشجو هر دو محور را مدنظر داشته باشند. بدین نحو که حداقل یک بند از «محور الف» و حداقل یک بند از «محور ب» را جهت ارزشیابی نهایی دانشجو در نظر بگیرند.
«محور الف»
۱. طراحی سؤالهای تحلیلی (متناسب با سطح ارشد) ـ امتحان در منزل.
۲. طراحی سؤالهای OpenBook (ناظر به طبقهبندی دیدگاهها و مرجعبندی دیدگاههای موجود ناظر به رشته گرایش) ـ امتحان در منزل.
«محور ب»
۱. برگزاری آزمون شفاهی (مصاحبه) از طریق تماس تلفنی.
۲. برگزاری آزمون شفاهی از طریق نرمافزار Adobe Connect در صورت امکان و یا از طریق نرمافزارهای مشابه.
۳. درخواست ارائه مقاله (در حد کارشناسیارشد) و یا تحقیق و تلخیص.
۴. ارزیابی فعالیتهای کلاسی دانشجویان (حضور و شرکت در مباحث کلاسی، انجام تکالیف خواسته شده، ارائه سمینار، تقریر مباحث کلاسی و…).