پیامبر اکرم(ص) نعمت‌ بزرگ الهی

پیامبر اکرم(ص) نعمت‌ بزرگ الهی

دوشنبه, ۱۲ آبان, ۱۳۹۹

در آستانه میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، مراسم سخنرانی با حضور دکتر محمدعلی مجدفقیهی عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی، در روز دوشنبه ۱۲ آبان ۹۹ برگزار شد.
این جلسه، به دلیل رعایت مسائل بهداشتی بدون حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار گردید.
دکتر مجد در ابتدای این جلسه با استناد به فرازی از دعای دوم صحیفه سجادیه که حضرت سجاد(ع) فرمودند: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی مَنَّ عَلیْنَا بِمُحَمَّدٍ نَبِیِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ دُونَ الْأُمَمِ الْمَاضِیَهِ وَ الْقُرُونِ الخالیهِ». (خداوند نعمت بزرگی را به ما عطا فرموده که به دوران های قبل عطا نکرده و آن وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) بود)، بیان داشت: انسانها نسبت به نعمت‌های مادی سه دسته‌اند: دسته‌ای که نعمت‌ها را نمی‌بینند یا غفلت دارند و تنها به بخش ناداری‌ها و گرفتاری‌ها ذهنشان مشغول می‌شود و دسته دیگری نعمت‌ها را می‌بینند اما آن را کوچک و حقیر می‌شمارند و برخی هم نعمت‌ها را می‌بینند ولی شکرگزار نیستند.
ایشان در ادامه گفتند: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: نعمت‌های فراموش شده و باطنی نسبت به نعمت‌های ظاهری، بسیار والاتر و برتر هستند و یکی از نعمت‌های بزرگی که در قرآن از آن یاد می‌شود، وجود پیامبر اکرم(ص) است.
برای دریافت فایل صوتی اینجا کلیک نمایید.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی