پیام تسلیت دانشگاه معارف اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله مصباح یزدی(ره)

پیام تسلیت دانشگاه معارف اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله مصباح یزدی(ره)

شنبه, ۱۳ دی, ۱۳۹۹

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«…فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقاعِدِینَ دَرَجَهً وَ کُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنى‏ وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَى الْقاعِدِینَ أَجْراً عَظِیما» (سوره نساء، آیه ۹۵)

 

در سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، غم امت انقلابی ایران اسلامی تازه شد و روح بلند حکیم مجاهد و متفکر ژرف‌نگر، مدافع حریم ولایت و پاسدار مرزهای اعتقادی پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، حضرت آیت‌الله مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست. بزرگمردی که عمر پربرکت خود را به تحقیق و تعمّق در معارف وحیانی قرآن، سنت و حکمت اسلامی و پرورش صاحبنظران و محققان اندیشه و فرهنگ متعالی شیعه پرداخت. حوزه‌های علمیه، شخصیتی نظام‌ساز و عالمی نکته‌بین را که در هر دو عرصه علوم عقلی و نقلی تبحر و تضلع مثال‌زدنی داشت و آثاری نظام‌مند و مشحون از تحلیل‌ها و تبیین‌های موشکافانه داشت را از دست داد. آثار مکتوب ابلاغی به همه علاقه‌مندان به علوم آل‌محمد(صلی الله علیه و آله) از مؤسسه در راه حق و آثار پرشمار تعلیمی و تحقیقی و شاگردان صاحبنظر و نظریه‌پرداز، از حسنات جاریه این استاد عظیم‌الشان حوزه‌های علمیه است. این دین‌شناس سترگ، پیرو مکتب علامه طباطبایی(رحمت‌الله علیه) بود که هدایت را هدف متعالی رسالت و امامت و ولایت فقیه را مأمور به هدایت انسان‌ها و امتداد ولایت الهی معصومین(علیهم السلام) می‌دانست و تا آخرین لحظه حیات، در عین پایمردی در نشر معارف دین، لحظه‌ای از ارادتش به ولایت کاسته نشد. سال‌های نخست پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با فریب‌خوردگان بلوک شرق و فروافتادگان در دام سوسیالیسم، مبارزه علمی و ایدئولوژیک را رقم زد و سپس در سنگر معرفتی و جایگاه فکری استاد شهید مطهری، با دلباختگان بلوک غرب و شیفتگان سکولاریسم و لیبرالیسم به روشنگری و هشدار و مبارزه سیاسی و فرهنگی پرداخت و جان و آبروی خود را آماج تیرهای زهرآگین معاندان و فتنه‌گران کرد. این مرد الهی، مجاهدی نستوه بود که پرچم دفاع از حق و فضیلت را با ارادت تمام به مکتب خمینی کبیر(رضوان الله علیه) و دفاع از ولی امر زمان، به قله‌های افتخار رساند و حجتی شد بر آنان که ولی‌امر الهی زمان خود را دیدند اما در دفاع و حراست از او کوتاهی کردند.
دانشگاه معارف اسلامی، با عرض تسلیت رحلت این شخصیت کم‌نظیر تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به آستان ملکوتی حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، محضر مبارک ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، امت داغدار ایران اسلامی، همه شاگردان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان ایشان و خانواده ارجمند و فرزندان کریم و فرهیخته آن بزرگوار، برای آن روح متعالی علوّ درجات و سلام و رحمت بی‌کران حق‌تعالی را مسئلت می‌کند.

منبع خبر: روابط عمومی