گزارش مراسم «گرامیداشت روز دانشجو، روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش»

گزارش مراسم «گرامیداشت روز دانشجو، روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش»

چهارشنبه, ۲۶ آذر, ۱۳۹۹

مراسم «گرامیداشت روز دانشجو، روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش» با حضور مسئولان دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، این مراسم ۲۵ آذر ماه بدون حضور دانشجویان (به دلیل رعایت مسائل بهداشتی) و به صورت پخش زنده در سالن امام رضا(ع) دانشگاه معارف اسلامی، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در این مراسم پس از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر ابروش، مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر پناهی‌آزاد، معاون پژوهشی دانشگاه، سرکار خانم هاشمی‌نسب و جناب آقای عباس‌زاده به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه به ارائه نظرات خود و طرح پرسش از مسئولان دانشگاه پرداختند.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری ریاست محترم دانشگاه معارف اسلامی، با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی، گفت: امروز یک جریان در کشور قصد دارد به هر قیمتی با غرب سازش کند و در برابر آمریکا زانوی ادب بزند.

وی با انتقاد از مسئولانی که نسبت به انتخابات آمریکا دغدغه‌مند بوده و هستند، ادامه داد: برخی مسئولان آن‌قدری‌که برای انتخابات آمریکا دغدغه دارند برای حل مشکلات کشور دغدغه‌مند نیستند؛ این مسئولان نگرانی خود را به بدنه جامعه منتقل کرده و زندگی مردم را به تحولات آمریکا گره زده‌اند.

ایشان با اشاره به اینکه امروز برخی مسئولان منتظر هستند تا چراغ راهشان را «بایدن» روشن کند، بیان کرد: برخی گمان می‌کنند می‌توانند با مذاکره مشکلات کشور را حل کنند، اما غافل از اینکه اگر بایدن پای میز مذاکره بنشیند زیاده‌خواهی‌های بیشتری را نسبت به گذشته مطرح خواهد کرد.

رییس دانشگاه با بیان اینکه ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی و قبل از آن همواره شاهد دشمنی‌های آشکار آمریکا هستیم، عنوان کرد: دانشجویان ما همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی تا کنون با جبهه استکبار در مبارزه بوده‌اند و شهادت شهید فخری‌زاده نشان داد که این خط همواره تداوم دارد.

وی مطرح کرد: امروز توطئه‌های بسیاری از سوی دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران در حال تدارک است؛ همه ما مشاهده کردیم که دشمنان با یک سرمایه‌گذاری سنگین به هر قیمتی سعی کردند یک دانشمند بزرگ هسته‌ای را از ما بگیرند؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزگاری شهید مطهری را از ما گرفتند و امروز هم با سرمایه‌گذاری سنگین و هنگفت، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری با اشاره به اهداف شوم جبهه استکبار در تشکیل جامعه جهانی خاطرنشان کرد: با توجه به توطئه‌هایی که دنیای استکبار علیه ملت ایران روا می‌دارد و با توجه به اینکه کشورهای اروپایی حتی لفظاً و کنایهً هم ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید فخری‌زاده را محکوم نکردند، هیچ جایی برای اعتماد به آنها وجود ندارد؛ نکته قابل تأمل این است که این کشورها برای محکوم کردن ترور دانشمند ما اقدامی نمی‌کنند، اما برای اعدام جاسوسی که زیر چتر سرویس‌های جاسوسی و امنیتی غرب بوده بیانیه صادر می‌کنند.

رییس دانشگاه ابراز کرد: امروز برخی تشکل‌های واداده در پی آن هستند که به هر قیمتی که شده پای میز مذاکره بنشینند و با وقاحت می‌گویند با ترامپ هم می‌توان گفتگو کرد؛ این جریان حاضر است با کسی که دستش به خون شهید حاج قاسم سلیمانی آغشته است پای مذاکره بنشیند، از این رو دانشجوی تراز انقلاب باید همان خط مبارزه با استکبار را با جدیت پیش ببرد.

ایشان با بیان اینکه امروز همه ما در راستای مقابله با جبهه استکبار وظایفی بر عهده داریم، تأکید کرد: اساتید و دانشجویان در دانشگاه و پژوهشگران در عرصه پژوهش وظیفه دارند این خط را با جدیت دنبال کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری به برخی آسیب‌های موجود که در زمینه پژوهش‌های حوزوی و دانشگاهی وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: امروز عدم تناسب پژوهش‌ها با نیازهای جامعه و عدم کاربردی بودن از جمله آسیب‌های این عرصه محسوب می‌شود؛ پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های ما باید در زمینه راهبری انقلاب اسلامی کاربرد داشته باشد.

رییس دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به اینکه گاهی احساس می‌شود اساتید و دانشجویان در نوعی رخوت و بی‌حالی قرار دارند، عنوان کرد: امروز همه ما باید خودمان را در عرصه‌های اجتماعی به‌روز کرده و در راستای رفع نیازهای نظام اسلامی گام برداریم.

وی توان علمی جوانان برومند کشور را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر لزوم تقویت روحیه علمی و پژوهشی دانشجویان مطرح کرد: ما باید با تقویت روحیه خود راه دانشجویانی که از سال ۱۳۳۲ خط مبارزه با استکبار را دنبال می‌کردند را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری با اشاره به لزوم توجه دانشجویان و مجامع علمی نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: ما باید در گام دوم انقلاب با الهام از این بیانیه در پی تحقق مطالبات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشیم و بدانیم این ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت است که دانشگاه‌های ما را بالنده و پویا ساخته است.

در ادامه رییس دانشگاه معارف اسلامی مطالبی را درباره مسائل مطروحه توسط دانشجویان بیان نمودند.
پایان‌بخش مراسم رونمایی از آثار پژوهشی دانشگاه در سال ۹۹، تقدیر از دانشجویان برتر علمی، دانشجویان فعال در حوزه جهادی و فرهنگی، رساله و پایان‌نامه برتر، پژوهشگر برتر و فصلنامه برتر دانشگاه معارف اسلامی در سال ۹۹ بود.

 

تقدیر از دانشجویان ممتاز علمی و فرهنگی مقطع ارشد:

نفر اول: محمدمهدی ولی‌زاده رشته اخلاق اسلامی

نفر دوم: سیده مریم قائمی رشته مبانی نظری اسلام

نفر سوم: رضا مهرزاد رشته تاریخ و تمدن اسلامی

مقطع دکتری:

نفر اول: علیرضا شیرزاد رشته قرآن و متون اسلامی

نفر دوم: سمیه‌سادات موسوی رشته اخلاق اسلامی

نفر سوم: محمدعلی افضلی رشته قرآن و متون اسلامی

تقدیر از فعالان فرهنگی و جهادی فعال جهادی

۱. جناب آقای خدایی

۲. سرکار خانم میرعسگری

فعال فرهنگی

۱. جناب آقای مهرزاد

۲. جناب آقای فاطمی راد

تقدیر از دانشجویانی که در سی و پنجمین دوره‌ مسابقات قرآن و عترت(ع) دانشجویان به مرحله کشوری راه یافتند رشته تلاوت: جناب آقای محمد حاتمیان

رشته کتبی: سرکار خانم زهرا محمدی

تقدیر از پژوهشگران برتر ۱. پایان‌نامه برتر مقطع ارشد: جناب آقای حسین هداوندی رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی

۲. رساله برتر مقطع دکتری: سرکار خانم فاطمه سادات هاشمیان رشته مدرسی معارف اسلام گرایش مبانی نظری اسلام

۳. پژوهشگر برتر:حجت الاسلام دکتر کامران اویسی استادیار گروه معارف قرآن و حدیث

۴. نشریه برتر: فصلنامه مطالعات تفسیری

منبع خبر: روابط عمومی