گزارش مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

گزارش مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

یکشنبه, ۱۴ دی, ۱۳۹۹

مکتب سلیمانی؛ علامه مصباح نماد دفاع از ولایت و حاج قاسم نماد شهادت در این راه است.

 

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، این مراسم در تاریخ شنبه ۱۳ دی‌ماه در محل سالن امام رضا(علیه‌السلام) دانشگاه معارف اسلامی بدون حضور دانشجویان (به دلیل رعایت مسائل بهداشتی) و به صورت پخش زنده در سالن امام رضا(علیه‌السلام) دانشگاه معارف اسلامی، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
سخنران این مراسم حجت‌‌الاسلام والمسلمین دکتر شاکری ریاست محترم دانشگاه بودند که در ابتدای سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و دهه بصیرت گفتند: این مناسبت‌ها با رحلت علامه مصباح یزدی همزمان شد و وجوهی مشترکی می‌توان در این مناسبت‌ها یافت؛ فاطمیه نماد بصیرت، حاج قاسم نماد شهادت و علامه مصباح نماد دفاع از ولایت است.
رییس دانشگاه معارف اسلامی در ادامه بیانات خود اظهار داشتند: چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم ولایت‌مداری و در تعبیر صحیح‌تر ولایت‌باوری است و این از درون انسان سرچشمه می‌گیرد که مصداق این ولایت‌باوری را در وجود حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) نمود پیدا می‌کند.
ایشان همچنین افزودند: پرداختن به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در یک جلسه امکان‌پذیر نیست و یکی از کسانی که می‌شود نام او را به عنوان یک اسطوره در کنار اسطوره‌های بزرگ ملت ایران قرار داد شهید قاسم سلیمانی است.
حجت‌الاسلام دکتر شاکری ادامه دادند: اگر بخواهیم همه حیات حاج قاسم و عصاره عمر ایشان را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم او در ولایت‌باوری نهایت تلاش را انجام داد تا بتواند بندگی و عبودیت خود را اثبات کند و در این راه نیز موفق بود.
ایشان افزود: حاج قاسم بهترین راه سلوک معنوی و رسیدن به بندگی خداوند را در ظل ولایت قرار گرفتن می‌دانست و در این مسیر به جایی رسید که دنیا و ملت‌ها را به حرکت واداشت بدون آنکه تحصیلات عالیه‌ای داشته باشد جبهه مقاومت را رهبری کرد و سنگر به سنگر موجبات تقویت مقاومت را فراهم کرد.
رییس دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشتند: درس خواندن در حوزه علمیه و دانشگاه بد نیست اما اگر حوزه علمیه و دانشگاه بتواند شخصی در تراز حاج قاسم تحویل جامعه بدهد بزرگترین خدمت را داشته است چراکه ایشان بدون اینکه درس‌های مرسوم حوزه و دانشگاه را خوانده باشد با باور درست و عمل به باورهایی که داشت به مقامی رسید که با لباس حق به دیار حق شتافت؛ بنابراین باید در خروجی و اهداف حوزه دقت بیشتری صرف شود.

 

منبع خبر: روابط عمومی