گزارش نشست پیش‌همایش تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

گزارش نشست پیش‌همایش تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

دوشنبه, ۲ دی, ۱۳۹۸

نشست «پیش‌همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه» با حضور اعضای محترم هیأت علمی گروه آموزشی مدرسی معارف قرآن و حدیث و جمعی از دانشجویان در روز چهارشنبه ۲۷ آذر ۹۸ در سالن امام رضا(ع) دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا این نشست که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه فرماندهی و ستاد آجاد و دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، آقای دکتر کمالی دبیر نشست ضمن اشاره به جایگاه والای صحیفه سجادیه در میان متون اسلامی و محتوای عالی آن ـ که سبب توصیف این أثر گران‌سنگ به إنجیل أهل‌بیت(ع)، زبور آل‌محمد و أخت‌القرآن گردیده است ـ به إجمال گزارشی را در باره رویکرد دانشگاه معارف اسلامی به صحیفه سجادیه إرائه نمودند که حاصل آن قرار گرفتن درس صحیفه سجادیه در دروس آموزشی مقطع کارشناسی ارشد مدرسی معارف قرآن و حدیث و أخذ ۲۱ موضوع پایان‌نامه از سوی دانشجویان با محوریت امام سجاد(ع) و معارف صحیفه سجادیه است.

در ادامه استاد مجد فقیهی عضو هیأت علمی گروه معارف قرآن و حدیث ـ که با قلم و بیان خود دارای آثار ارزشمندی در باره صحیفه سجادیه هستند ـ به ارائه نکته‌هایی ژرف پیرامون صحیفه سجادیه پرداختند.

در پایان اساتید و دانشجویان به شرح ذیل مقاله‌های ارسالی خود به همایش را إرائه نمودند:

ردیف عنوان نویسنده
۱ بایسته‌های مرزبان تراز در پرتو صحیفه سجادیه دکتر محمدهادی منصوری

اسدلله متقی‌مهر

۲ بررسی شبهه عدم استجابت دعای امام سجاد(ع) در باره دشمنان دکتر کامران أویسی

ثریا سقا

۳ الإمدادات الغیبیه فی الصحیفه السجادیه دکتر محمدهادی منصوری

عیسی محسنی‌راد

۴ تبیین عوامل انگیزشی رزمندگان در انجام جهاد بر اساس دعای ۲۷ صحیفه سجادیه علیرضا شیرزاد

 

«همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه» در روز دوشنبه ۳/ ۱۰/ ۹۸ در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجاد وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌گردد.

منبع خبر: معاونت پژوهشی