گزارش وبینار «خانواده محوری در تدبیر نظامات اجتماعی با تأکید بر مدیریت فرهنگی»

گزارش وبینار «خانواده محوری در تدبیر نظامات اجتماعی با تأکید بر مدیریت فرهنگی»

دوشنبه, ۲۴ آذر, ۱۳۹۹

وبینار «خانواده محوری در تدبیر نظامات اجتماعی با تاکید بر مدیریت فرهنگی» به همت انجمن علمی دانشجویی مدیریت فرهنگی و با همکاری انجمن مدیریت اسلامی حوزه روز پنج شنبه ۲۰ آذر ماه ۹۹ با حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر نقی پورفر (رئیس کارگروه تدوین نقشه جامع مدیریت اسلامی و رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت اسلامی حوزه و عضو هیات علمی دانشگاه قم) برگزار گردید.
دکتر نقی پورفر در ابتدا اهمیت نهاد خانواده را یاد آور شدند و بیان کردند: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است.
رئیس کارگروه تدوین نقشه جامع مدیریت اسلامی گفت: سمت و سوی حرکت نظام باید معطوف به ۲ محور باشد که عبارتند از:
۱) ایجاد جامعه‌ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده که کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده باشد.
۲)محور قرار گرفتن خانواده
رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت اسلامی حوزه در ادامه یادآور شدند که؛ جامعه سالم، مساوی است با مجموع خانواده‌های سالم، و انسان بدون خانواده، فاقد حداقل سلامت و تعادل روانی است.
ایشان در ادامه به نقش و جایگاه زنان و اهمیت این جایگاه در محوریت خانواده پرداختند و توضیح دادند که زنان، پناهگاه روانی شوهر و فرزندان، در خانواده می باشند.
دکتر نقی پورفر شاغل شدن زنان متاهل را مختص به محیط زنانه دانستند و مهمترین شغل زنان را، شغل همسری و مادری دانستند که از جایگاه بالایی در نگاه اسلامی برخوردار است.
ایشان محور قرار گرفتن خانواده در قوانین و مقررات، برنامه ها، سیاست های اجرایی و تمام نظامات آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ( به ویژه نظام مسکن و شهر سازی ) را امری لازم و ضروری دانستند.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی