اردوی دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی‌ارشد

اردوی دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی‌ارشد

دوشنبه, ۲۳ مهر, ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، نشست توجیهی و فرهنگی دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی‌ارشد در روز ‌شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر شاکری در ابتدای جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری «ع» و موفقیت دانشجویان در راهیابی به دانشگاه معارف اسلامی و همچنین تجلیل از مقام شتمخ سیدحسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت، بیان داشت: این دانشگاه از ثمرات انقلاب اسلامی است و باید قدردان این نعمت که انقلاب اسلامی برای ما فراهم کرده باشیم. ریاست دانشگاه در ابتدا با اشاره به مشکلات دوران امامت امام یازدهم و محدودیت­های شدید شیعیان در آن دوره عنوان کرد؛ در زمان حیات امام عسکری علیه السلام به واسطه سخت گیری حکومت عباسی، امام از طریق سازمان وکالت با مردم در ارتباط بود و مسائل را از طریق وکلا به گوش مردم می­رساند، اما امروز بواسطه مجاهدت­های امامین انقلاب و ایثار شهدا، فرصتی استثنایی پیش روی ماست به گونه‌ای که شما می­توانید با حضور در دانشگاه­ها با قشر فرهیخته ارتباط برقرار کنید و مباحث دین را با آنها به گفتگو بنشینید. ایشان در ادامه گفت: یکی از وظایف مهم دانشجو، ممحض شدن در رشته تحصیلی مورد نظر است به گونه‌ای که در آن رشته صاحب نظر شود. ایشان یکی دیگر از وظایف دانشجویان را پیگیری انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان عنوان کرد و گفت: برخی از مطالبات رهبری مثل کرسی­های آزاد اندیشی و جهاد تبیین، بواسطه­ی کم کاری برخی حوزویان و دانشگاهیان مورد غفلت واقع شده که انتظار می­رود شما دانشجویان در دوران تحصیل خود به این امر مهم بپردازید. رئیس دانشگاه معارف اسلامی فضای دانشگاه معارف را محیطی آماده برای یادگیری شیوه‌های نوین تبلیغی عنوان کرد و بیان داشت:شیوه تبلیغ در دانشگاه با جاهای دیگر متفاوت است و ما باید خود را به شیوه‌های نوین تبلیغی، استفاده از زبان روز و قابل فهم و مهارت­های ارتباطی با دانشجو مسلط کنیم.

در ادامه معاون محترم پژوهشی به بیان کارکردهای دانشجویی پرداختند و پس از ایشان معاون محترم و مدیر آموزش، قوانین و مقررات آموزشی را بیان کردند.

در نوبت عصر، ابتدا دبیر کانون مهدویت و بعد از ایشان فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه و سپس مدیر محترم امور دانشجویی و فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این نشست، اساتید مشاور انجمن­های علمی دانشجویی و مدیران گروه­های آموزشی جلسه ای را با  دانشجویان جدیدالورود برگزار کردند.

منبع خبر: روابط عمومی