انتصاب جدید در دانشگاه معارف اسلامی

انتصاب جدید در دانشگاه معارف اسلامی

سه شنبه, ۲۱ آبان, ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، ریاست محترم دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاکری، طی حکمی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پناهی‌آزاد را به سمت سرپرستی معاونت پژوهشی دانشگاه منصوب نمودند.

در جلسه‌‎ای که در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه در سالن امام رضا(ع) دانشگاه، به همین منظور برگزار گردید، ریاست محترم دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت، میلاد پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)، به ایراد سخنانی در این خصوص پرداختند و با اشاره‌ای به خطبه ۲۶ نهج‌البلاغه و سخنان گهربار حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، شرایط اعراب در زمان جاهلیت و پیش از بعثت حضرت رسول اکرم(ص) را بیان نمودند.

ایشان در ابتدای صحبت‌های خود، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارجینی(معاون سابق پژوهشی) را فردی دلسوز خواندند که با تلاش‌ها و زحمت‌های فراوانی که متحمل شدند ، ثمرات فراوانی را متوجه این دانشگاه نموده‌اند.

دکتر شاکری، احیای بخشی از حقوق اعضای هیئت علمی از جمله گرنت این اعضا، تشکیل جشنواره‌های معارف اسلامی، بیشترین حضور در همایش‌های ملی و بین‌المللی علی‌رغم وضعیت اقتصادی نامناسب که با تدبیر ایشان به‌بار نشست را از جمله فعالیت‌های مثمر ثمر دکتر ارجینی دانسته و به جهت لزوم تغییر در  راستای هرچه بهتر شدن این مجموعه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پناهی آزاد را جایگزین مناسبی برای ایشان معرفی و ابراز امیدواری کردند که با درایت و مدیریت دکتر پناهی‌آزاد، شاهد بهبود و ارتقای مجموعه پژوهشی باشیم.

ریاست محترم دانشگاه معارف اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تصویب تشکیل شورای عالی سیاستگذاری گروه‌های معارف، روابط بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دانشگاه معارف اسلامی را بیش از پیش دانسته و از مدیران پژوهشی دانشگاه خواستند تا با ارتباط بیشتر با مجموعه امور گروه‌ها در این نهاد، ثمرات شایانی را متوجه مجموعه معارف اسلامی در سراسر کشور نمایند.

دکتر شاکری دانشگاه معارف اسلامی را متولی امور کتاب‌های درسی خوانده و به معاونت پژوهشی، ورود جدی‌تر و پیگیری بیشتر در این مبحث را توصیه نمودند.

ایشان با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری، از این معاونت، تلاش بیشتر جهت ارتقای سطح کیفی و به‌روزرسانی کتب معارف اسلامی را خواستار شدند.

همچنین در این راستا، پیشنهاد تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی در دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور به جهت آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات و شبهات دانشجویان را ارائه نمودند.

ریاست محترم دانشگاه معارف اسلامی در ادامه صحبت‌های خود درخصوص بحث پایان‌نامه‌ها، ضمن درخواست ارتباط وسیع معاونت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه، پایان‌نامه را فرصت مهمی برای به سرانجام رساندن مسئله مورد مطالعه دانستند.

همچنین نگاه مساوی در معاونت پژوهشی به تمامی گروه‌های پژوهشی و استفاده از تمامی نیروهای این مجموعه را نشانه بالندگی این مجموعه خواندند.

دکتری شاکری در ادامه با اشاره به انتشارات دانشگاه، فعالیت بیشتر این واحد را از نیازهای اساسی دانشگاه دانستند و گفتند: باید اولویت اول برای چاپ تألیفات اساتید دانشگاه معارف اسلامی، انتشارات دانشگاه باشد.

ایشان با بیان این مطلب که معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی به دلیل وظیفه حیاتی خود مبنی بر تأمین محتوای کتب دروس معارف اسلامی سراسر کشور، با تمامی معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌های دیگر متفاوت است، این معاونت را از نقاط قوت دانشگاه معارف اسلامی خواندند.

دکتری شاکری در پایان صحبت‌های خود ضمن تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارجینی، این تغییر را به منزله قطع همکاری ندانستند و ابراز امیدواری کردند همکاری ایشان در قسمت‌های دیگر ادامه یابد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارجینی(معاون سابق پژوهشی) ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول، از تلاش تمامی همکاران خود در این مجموعه در مدت ۴سال تصدی پست معاونت خود، تشکر و قدردانی نموده و موفقیت‌های بدست آمده را نتیجه زحمات تمامی این عزیزان دانستند.

ایشان با بیان تعدادی از فعالیت‌های مجموعه معاونت پژوهش از جمله برگزاری جلسات هفتگی برای رفع دغدغه‌های موجود، چاپ بیش از ۲۰ کتاب درسی و ۶۰ کتاب کمک‌درسی، تخصصی کردن کتاب‌های درسی و کمک‌درسی، چاپ آثار مشترک با دیگر ارگان‌ها و موارد بسیار دیگر، این ثمرات را در گرو زحمات کل مجموعه دانسته و از بخش‌های تدوین متون با آمار چاپ حدود ۸۰ عنوان کتاب و چاپ به طور میانگین هر ده روز یک اثر؛ فصلنامه‌های علمی -پژوهشی که از فرمت صرفاً کاغذی به فرمت کاغذی و فضای سامانه تبدیل شده و نتیجه آن کاهش هزینه و ارتقای سطح علمی در وزارت علوم بوده؛ مرکز فناوری اطلاعات با فعالیت‌های بی شمار در قالب سایت و سیستم‌های موجود؛ کتابخانه با آمار ۱۵۰۰۰ نسخه رده‌نویسی که چیدمان کتاب‌ها را بر اساس کنگره‌ای رده‌نویسی نموده؛ دفتر معاونت که با سعه‌صدر به تمامی امور پرداخته و دیگر واحدهای معاونت پژوهشی قدردانی نمودند.

دکتر ارجینی در ادامه صحبت‌های خود از جناب آقای دکتر گرامی(معاون سابق آموزشی) به جهت ارتباط خوب با مجموعه معاونت پژوهشی و تمامی مدیران پژوهشی و آموزشی دانشگاه معارف اسلامی تشکر و قدردانی نمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارجینی در پایان از حسن اعتماد ریاست دانشگاه و حمایت‌های همه‌جانبه ایشان در مدت معاونت خود تشکر ویژه و از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پناهی‌آزاد به جهت قبول این مسئولیت قدردانی نمودند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پناهی‌آزاد معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی ضمن تبریک به مناسبت ایام خجسته ماه ربیع‌الاول، از حسن اعتماد ریاست دانشگاه تشکر کرده و ابراز امیدواری کردند که از تجربیات دکتر ارجینی و مجموعه معاونت پژوهشی در جهت نیل به اهداف این دانشگاه استفاده نمایند.

ایشان آثار پژوهشی هر مجموعه را اولین مؤلفه برای ارزیابی علمی یک مجموعه دانستند و دانشگاه معارف اسلامی را با وجود اساتید حاضر و آثار ایشان از این لحاظ غنی ذکر کردند.

دکتر پناهی‌آزاد با اشاره به تعدد و تکثر رشته‌های دانشگاهی سراسر کشور، دانش‌افزایی و غنی‌سازی اساتید و آثار ایشان و عنایت این عزیزان به این نکات را خواستار شدند.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در ادامه صحبت‌های خود فعالیت‌های پژوهشی تمامی نهادهای علمی کشور را با معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی متفاوت دانستند و مأموریت اصلی این معاونت را متمایز از دیگران ذکر کردند و ابراز امیدواری کردند که این دانشگاه به لطف خداوند به این جایگاه برسد که در عرصه معارف اسلامی، پشتیبانی معرفتی و علمی و به فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه تولید ادبیات معارف انقلاب اسلامی را به عهده داشته باشد و قطعاً این مسئله باید در معاونت پژوهشی تجلی یابد و تبلور آن آثار اساتید باشد.

ایشان قله فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه را کتاب‌های درسی خواندند و این خیل عظیم انتشار را در هیچ نهاد علمی در کشور قابل مشاهده ندانستند. کتاب‌های درسی معارفی که به صورت تخصصی برای رشته‌های گوناگون و به طور احسن اتفاق افتاده است و این نشان‌دهنده زحمات بسیار تمامی عزیزان معاونت پژوهشی می‌باشد.

دکتر پناهی‌آزاد در پایان صحبت‌های خود ضمن استمداد یاری از خداوند متعال در جهت هرچه بهتر شدن مجموعه پژوهشی، از معاونین سابق و مدیران و پرسنل معاونت پژوهشی طلب یاری نموده و آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی این عزیزان نمودند.

پایان‌بخش این جلسه نیز سخنان جناب آقای دکتر میرمحمدی معاونت آموزشی دانشگاه معارف اسلامی بود که ایشان ضمن تبریک ایام ماه ربیع‌الاول و تشکر از ریاست و معاونین سابق و کنونی پژوهشی دانشگاه، ابراز امیدواری کردند که این تحولات موجب ارتقای بنیادی در دانشگاه شود و در این زمینه سه عنصر را نیازمند ارتقا در مجموعه دانستند: حضور جدی اعضای هیئت علمی که به منزله عنصر مشترک آموزشی و پژوهشی مجموعه می‌باشند؛ وظایف درون‌بخشی دو معاونت که نیاز به تعامل جدی دو مجموعه دارد و وظایف فرابخشی دو معاونت که نیازمند سیاست‌های جدی است؛ و حضور پررنگ دانشجوهای دکتری و اعضای هیئت علمی در فضای پژوهشی و فصلنامه‌ها.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارجینی از تاریخ ۱/۶/۱۳۹۴ در سمت معاون پژوهشی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پناهی‌آزاد از تاریخ ۱/۶/۱۳۹۴ در سمت مدیر پژوهشی گروه مبانی نظری اسلام مشغول به خدمت بوده‌اند.

روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، از طرف کلیه پرسنل این دانشگاه، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی این عزیزان، از خداوند منان، برای ایشان دوام توفیقات روزافزون را خواستار است.

منبع خبر: روابط عمومی