برگزاری اردوی یکروزه ویژه دانشجویان خواهر

برگزاری اردوی یکروزه ویژه دانشجویان خواهر

دوشنبه, ۳ تیر, ۱۳۹۸

اردوی یکروزه ویژه دانشجویان خواهر در روز شنبه مورخ ۱ تیر ۹۸ برگزار گردید. دانشجویان در این اردو از شهر زیبا و تاریخی نیاسر بازدید کردند و پس از حضور در کارگاه گلاب‌گیری، به زیارت حضرت علی‌بن محمدباقر (ع) (مشهور به سُلطان‌ْعَلی) در مشهد اردهال مشرف شدند.

براساس برخی از گزارش‌های تاریخی علی‌بن محمدباقر (ع) بنا به درخواست دوستداران اهل بیت (ع) از اهالی چهل حصاران و فین کاشان در سال ۱۱۳ق به این منطقه هجرت نمود و مدت سه سال به امر تبلیغ و ارشاد مردم همت گماشت. ایشان سرانجام در سال ۱۱۶ق به همراه تعدادی از اهالی منطقه توسط نیروهای حکومتی به شهادت رسیدند. پیکر مطهر ایشان در مشهد اردهال به خاک سپرده شد.

در نوبت عصر، خواهران دانشجو از غار چال‌نخجیر بازدید کردند. غار چال‌نخجیر به عنوان یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آثار طبیعی در منطقه دلیجان استان مرکزی است. این غار در نزدیکی شمال شرقی شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی و در منطقه‌ای به نام چال‌نخجیر نزدیک شهر نراق در دل کوه تخت واقع شده است. غار چال‌نخجیر که جزء غارهای مرطوب افقی محسوب می‌شود، متعلق به دوران سوم زمین شناسی است.

این غار شکوهمند و باستانی اواخر سال ۶۷ ‪در جریان اجرای یک طرح عمرانی و بر اثر انفجار در نزدیکی دهانه کشف شد. غار چال‌نخجیر مجموعه‌ای زیبا از سنگ‌های مرجانی چند میلیون ساله است که کارشناسان قدمت این غار را حدود ۷۰ میلیون سال می‌دانند

منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی